Jos
Medlem
Jag brukar vacca och köra kyckling i sous vide för att ha i kylen att ta fram och slänga på grillen. Grymt smidigt att snabbt laga fantastisk kyckling på kort tid när man väl har några i kylen. Men så till frågan, hur länge kan jag ha dom liggandes i kylen? Kylen är riktigt kall och det är på gränsen att delar av kycklingen nästan blir fryst där den ligger längst in. Jag kör lite olika temp i Sous Viden beroende på vad jag är ute efter för textur men jag kör alltid så länge/hög temp så att bakterierna ska vara döda enligt tabeller. Sen snabbkyler jag i isbad direkt från sous viden när de är klara och sen in i kylen.
Men som sagt, hur länge kan de sen ligga i sin obrutna vacuumförpackning i kylen tro? Har hittat olika tabeller för detta men som sagt hittat väldigt olika... Tänkte att det finns säkert någon här som är matutbildad...
Men som sagt, hur länge kan de sen ligga i sin obrutna vacuumförpackning i kylen tro? Har hittat olika tabeller för detta men som sagt hittat väldigt olika... Tänkte att det finns säkert någon här som är matutbildad...