This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Allt, årgången är lagringskrävandeVilka av de 2008or som finns kvar SB rekommenderas för lite längre lagring?
Det var sagt tidigare att priset skulle komma att höjas men det pris jag sett är i stort sett samma som tidigare årgångar.Det har börjat dyka upp erbjudanden för Pierre Peters Chétillons 2008 men priserna närmar sig 100Euro, det känns väl saftigt med tanke på vad jag varit van att betala för tidigare årgångar.
Är det nån som vet om jag fått dåliga erbjudanden än så länge eller har Peters höjt priserna rejält?
Kanske @magnum har koll tex?
Veuve Clicquot Rose, Gimonnet SC, Roederer, Hebrart Rive Gauche Rive Droite, Deutz finns säkert nån fler men samtliga av dessa är underbara champagner som kan/skall lagras.Vilka av de 2008or som finns kvar SB rekommenderas för lite längre lagring?
Denna fråga har ställts vid flertalet gånger, rekommenderar starkt att söka lite i forumet så skall du nog hitta många potenta svarVilka av de 2008or som finns kvar SB rekommenderas för lite längre lagring?
Jag vet att liknande frågor förekommit, men det går snabbare att fråga igenDenna fråga har ställts vid flertalet gånger, rekommenderar starkt att söka lite i forumet så skall du nog hitta många potenta svar
Tror att gece kan ha synpunkter på dessaVeuve Clicquot Rose, Gimonnet SC, Roederer, Hebrart Rive Gauche Rive Droite, Deutz finns säkert nån fler men samtliga av dessa är underbara champagner som kan/skall lagras.
Hebrart var svinbra och jag måste köpa på mig ett gäng. Som du påpekade, Puligny-Montrachet med bubblor. Mums. (Mer detaljer kommer. Snart.)Tror att gece kan ha synpunkter på dessa
Nån som testat Hebrart RG RD 2010?Hebrart var svinbra och jag måste köpa på mig ett gäng. Som du påpekade, Puligny-Montrachet med bubblor. Mums. (Mer detaljer kommer. Snart.)
Ja provat också köpt lite, ett mindre och stramare vin än 2008 en bra 2010 men klart enklare än 2008an!Nån som testat Hebrart RG RD 2010?
Beställde 2 st 2008 men fick 2 st 2010
Då får det bli några -08 ocksåJa provat också köpt lite, ett mindre och stramare vin än 2008 en bra 2010 men klart enklare än 2008an!
1995 Charles Heidsieck "Blanc des Millénaires" Brut Champagne
Vi är helt överens om att det är en väldigt fräsch och krispig skumpa som vi har i glaset med oförskämt många år kvar i livet.
Sanslöst vital mousse trots åldern.
Innebär det inte att den då även har legat längre på sin jästfällning, eller hur funkar det där egentligen?Trevlig recension i vanlig ordning! Ni är säkert medvetna om det, men jag vill bara påpeka att det ni drack var en relativt nydegorgerad flaska (gissningsvis 2014) av denna champagne. Hade ni druckit en som var degorgerad för tio år sedan hade den uppträtt helt annorlunda. Jag håller med om att det är en underbar champagne med lång framtid!
Absolut! 95orna buteljerades gissningsvis någon gång under andra kvartalet 1996, så den bör ha fått ungefär 18 år (+/- 1), vilket givetvis är en imponerande tid!Innebär det inte att den då även har legat längre på sin jästfällning, eller hur funkar det där egentligen?
Det gör du rätt i. Våra medlemmar älskar normalt att hjälpa till så länge det handlar om intressant vin och om de inte är sugna så märker man det genom att inlägget ignoreras. Fråga på med andra ord!Jag vet att liknande frågor förekommit, men det går snabbare att fråga igen
Med tanke på Bouzy, är den Pinot dominerad? Syran du beskriver tyder ju på en del Chard.öppnade en flaska igår och prövade första sniffen lovade gott fick lite sancerre vibbar utav det hela med en stor dos utav jäst. Men vid första klunken så känns det som man har ett surt s-märke godiset i munnen och man blir totalt syrabedövad eftersmaken drar åt Jokk bärdryck Lingon och tranbär. slutsats denna är på tok för ung idag och behöver nog minst 5 år till för att lugna ner ser och bli behaglig och drickbar. Inte så dyr i inköp men de tre flaskor jag har kvar blir kvar i lagringsskåpet nu för lång framtid. Kommer nog köpa tre till också här framöver alla 2008 har en lång framtid för sig .Visa bifogad bild 6235