Nu efter att det har gått ett tag och vi har fått gnälla av oss på allt som är riktigt dåligt med den nya hemsidan (det finns såklart mängder), hur ser ni på de nyheter som faktiskt kan ses som förbättringar?
Jag tänker på "
Vinkartboken" till exempel, där man på många viner snabbt får en geografisk överblick, dessutom med ganska lagom djuplodande information kring viner, druvor, klimat, lagar och historia på det man är intresserad av. Oavsett hur användbart en påläst vinnörd tycker att informationen är så tror jag att många mindre insatta kan komma att uppskatta denna del väldigt mycket. Har själv haft nytta av informationen som enligt mig håller en bra grundläggande nivå.
Det STORA minuset är att det nästan enbart är på franska viner som Vinkartboken finns väljbart i anslutning till aktuellt vin har jag märkt, detta även om man såklart kan orientera sig från Frankrike direkt på kartan och hitta ganska mycket information kring de flesta regioner i världen. Det finns alltså stor förbättringspotential.
Utmaningen nu är alltså att våga se även det som eventuellt är bra, vilket jag tycker kan vara intressant som omväxling.