Mattias Schyberg
Administratör
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bara så alla vet hos vem bollen ligger... Det går att passa bollen också om du inte är sugen, bara en tanke.@kayaker
Hm...vi hade gärna sett en "osannolik sammansättning av excesser" nerkokat i en trevlig sommarquiz från din sida.
Finska Alko?Dammar liv i denna gamla tråd:
Vilken handlare kom idag med detta erbjudande? (Även om det kan verka lockande, så kommer iaf jag passa.)
Det är ett mer äkta erbjudande än såFinska Alko?
Rudy @ Folsom Penitentiary?
Kan inte låta bli att länka till dennaNog förstod jag att Champagne är ett tämligen *gäsp* ointressant ämne på FW
Vilken handlare kom idag med detta erbjudande? (Även om det kan verka lockande, så kommer iaf jag passa.)
Chicago Wine Company. De levererar fö över hela USA, förutom då till de fåtal stater som leker Nordkorea.Jag vill inte veta!
Bollen är din, bra jobbat!Sine Qua Non?
Supersnygg quizz, där har @kayaker lite att inspireras av. Har ingen aning om vad det är för producent ännu dock.Vilken producent är jag?
Jag kommer från en av de största vinländerna. Min region tillverkar vin av alla färger - mitt röda finns i flera uttryck på varenda flaskbank i Sverige, från storstaden till byn. Rosévinerna hälls upp i glasen på var och varannan uteplats just nu. Vita viner från regionen gör dock inte så mycket väsen av sig. Själv har jag såklart alla tre i min portfolio, och mången vinnörd känner till mitt namn även om få säger hela när de pratar om mig.
Mina förfäder var vargar och från dem har jag tagit en del av mitt namn. Familjen är gammal, en av de äldsta i regionen faktiskt. Vi är traditionalister och ger våra viner den tid de förtjänar. Vi klär gärna våra flaskor i guld. När vi skapade våra etiketter kunde vi inte enas om ett typsnitt, så vi tog alla.
Vilken producent är jag?
Jag kommer från en av de största vinländerna. Min region tillverkar vin av alla färger - mitt röda finns i flera uttryck på varenda flaskbank i Sverige, från storstaden till byn. Rosévinerna hälls upp i glasen på var och varannan uteplats just nu. Vita viner från regionen gör dock inte så mycket väsen av sig. Själv har jag såklart alla tre i min portfolio, och mången vinnörd känner till mitt namn även om få säger hela när de pratar om mig.
Mina förfäder var vargar och från dem har jag tagit en del av mitt namn. Familjen är gammal, en av de äldsta i regionen faktiskt. Vi är traditionalister och ger våra viner den tid de förtjänar. Vi klär gärna våra flaskor i guld. När vi skapade våra etiketter kunde vi inte enas om ett typsnitt, så vi tog alla.
Chateau de la Font de Loup tror jag.
Spanien (tredje största), Rioja (långlagring, och guldtrådsinklädda flaskor).det tredje i producerad volym.
Min region tillverkar vin av alla färger och alla känner till mitt namn - mitt röda finns i flera uttryck på varenda flaskbank i Sverige, från storstaden till byn. Rosévinerna hälls upp i glasen på var och varannan uteplats just nu. Vita viner från regionen gör dock inte så mycket väsen av sig. Själv har jag såklart alla tre i min portfolio; få har smakat min rosé, men mina vita viner är minst lika kända som de röda. Mången vinnörd känner till mitt namn även om få säger hela när de pratar om mig.
Mina förfäder var vargar och från dem har jag tagit en del av mitt namn. En annan del av mitt namn har med ordet arv och ärftlighet att göra. Familjen är gammal, en av de äldsta i regionen faktiskt. Vi är traditionalister och väntar länge innan vi släpper våra flaskor till marknaden. Vi klär gärna våra flaskor i guld. När vi skapade våra etiketter kunde vi inte enas om ett typsnitt, så vi tog alla.
Har ingen lyckats komma med rätt svar imorgon kväll hittar jag på något nytt (och förklarar ovanstående)!
Spanien (tredje största), Rioja (långlagring, och guldtrådsinklädda flaskor).
Bodegas López de Heredia Viña Tondonia?
Att det var Rioja kändes ganska klart men trots att jag till matlagningen igår drack en López de Heredia 2005 "Viña Cubillo" kunde jag inte komma på en producent som stämde på beskrivningen!Bodegas López de Heredia Viña Tondonia?