This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Krug skrev:En polare har varit där. Han var besviken och hade väntat sig att det skulle vara lite "mer" än vad det var. De har fegat ut på konceptet, enligt honom, och istället för att vågat köra fullt ut med inälvsmat, underliga styckningsdetaljer och liknande så är det mest "mat som allt annat".
Jag måste erkänna att jag hoppats på samma sak, att de skulle våga ta ut svängarna ordentligt. Grisöron, hjärna all the good schtuff!
Men det kanske kommer. Grissvålarna var dock lysande enligt uppgift.
vintjej skrev:Supra, missade att du hade varit där nyss. Hur var vinerna?
Krug skrev:Traskade in i Baren på djuret i lördags och det var ju ett jävla potpurri av vinmänniskor. Kände igen halva baren när man stolpade in och alla tittade lika snett på en när man beställde in en "kopp öl" (de serverar de små ölen i en kopp). Naturligtvis envisades Crespi med att ge mig literssejdlar istället för de små ölen... Men det funkade ju det också.
Tittade inte på vinlistan ens utan drack glatt mina öl (och en Grosshandlare som jag fick påslängd mig). Trevligt ställe, kommer att gå tillbaka för att käka!
Tog in en friterad svål också, det var bra som tilltugg till ölen. Polaren käkade en kalv i dillsås som tyvärr var något tam på syran enligt uppgift.
Andreas L skrev:sitter på djuret (ipå djuret låter konstigt - på restaurang djuret)...
Andreas L skrev:Jag skulle också titta snett! Vilde - arbetarjävel! Varför ha ett vinforum om du stjälper i dig stor stark!!!
Andreas L skrev:Jag åt den bästa lammanrättning jag ätit i Sverige! Grymma vinpriser också 2001 Lafleur till ynka 2000 kr, underbart!
Keen skrev:Jag, CH och Jos var och käkade på Djuret ikväll. Grym personal och grym mat! Drycken blev en flaska Chateau Conseillante 2003 som var bra, klassisk och elegant. Började rätt kraftigt, men blev mer och mer elegant. Till det lantpaté på lamm samt rätten Ryggen och Nacken. Riktigt jävla bra!
Vi satt i baren, vilket visade sig vara ett bra val, barpersonal samt sommelerien var ruggigt trevliga! Vi fick en guidad tur i vinkällaren samt 4 extraglas vin och snackade skit med sommelieren hela kvällen.
Kommer definitivt gå tillbaka!
Nu springer jag ju en hel del där men om Djuret är fullt, prova Eriks Vinbar. Där kommer ni få plats och kan dricka gott vin.Sjödin skrev:Tack för tipsen om lördagskrog!
Djuret får det bli.... Har försökt boka där vid varje tillfälle vi varit ute senaste året, men det har alltid varit fullt. Det var det nu också, men vi chansar på plats i baren. I värsta fall finns ju Max på Vasagatan...
Djurets Gjutjärn, med rimmad och bräckt tunga och bringa samt korv på högrev smaksatt med grönpeppar och kummin. Serveras med surkål, mandelpotatispuré och husets senap
Låter som ni hade en bra kväll. Djuret levererar ofta och man kan få rätt trevliga viner på glas. Vad åt ni förresten?Sjödin skrev:Vi fick plats i baren på Djuret! Tack o lov kom vi precis i rätt tid och fick plats direkt til vänster, så vi slapp folk i ryggen. Strax därefter blev det fullt och några fick vända i dörren.
Vi käkade menyn som var fantastiskt bra!! Viner tog vi per glas och notan landade på 2500:- för två pers. Då drack vi 2xöl, 2xchampagne, 2xspätlese, 2xUnknownVitt, 2xNapaCab, 1xkaffe.