Är mycket intresserad av vin och läser forumet till och från. En av anledningarna till att jag inte har börjat skriva är att förpackningen för vanligt folk, BiB, toksågas av alla här. Förstår inte det då om det var en så dålig förpackning skulle inte bolaget sälja den
Finns det något material jag kan läsa för att lära mig mer?
Lika bra att ta tag i det här innan vargarna får upp vittringen.
Recensioner om BIB kan du läsa överallt medan diskussioner om kvalitetsprodukter för en försvinnande liten tillvaro. Någonstans måste det få finnas en diskusion om och kring kvalitet. Det finns många artiklar om BIB på forumet, det är bara att söka lite. Om du bortser från att det är en generellt negativ inriktning så tror jag att du kan hitta mycket matnyttigt. I grund handlar det om att det är låg kvalitet på produkten men mest av allt är det: varför begränsa sig till 3 liter av ett vin?
Har man ett intresse av någonting så är det, i vart fall för mig, naturligt att man drivs av ett intresse att prova nytt, utvecklas, bli bättre och hitta nya smaker. BIB-viner är mer ofta än inte ointressanta ur en kvalitetsaspekt och erbjuder inte direkt till vare sig personlig utveckling eller någon smakupplevelse.
Att säga att vi står för kvalitet före kvantitet när det gäller grunden för diskussionerna och produkterna vi dricker faller såklart på sin egen orimlighet, ibland dricker/provar vi väldigt mycket vin vid ett tillfälle, men det är variationen som är det viktiga och intressanta. Och att dela med sig av upplevelsen.
Att diskutera BIB har lika stor intressegrund som att diskutera lättmjölk, toalettpapper eller digitalklockor för barn. Det finns säkert människor som är villiga att lägga ned sitt liv på att analysera dessa olika ämnen. Men vi vill hellre diskutera variation och artrikedom snarare små variationer inom en övergripande homogen massa.
Typ. Ish.