This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Klicka på ditt nickname överst på sajten på högra sidan. Välj sedan på högra sidan underst en text där det står Ignoring. Då kan du nog ignorera vem du vill.Finns det möjligheter att blocka konton på forumet på samma sätt som man kan blocka konton på Facebook/Instagram?
Nyfiken på om det fungerar på samma sätt
Det är totalt värt det även om man får upp notifikationer. Så klicka på den där ignorera knappen du. Så slipper du se idiotiska kommentarer.Finns det möjligheter att blocka konton på forumet på samma sätt som man kan blocka konton på Facebook/Instagram?
Jag blockar dig @katho27 så får du se.Undras: ser den man då ev. blockar att hen blivit blockad?
Gå till medlemsbilden och välj "ignore" om det funkar som Facebook vågar jag inte svara på...Finns det möjligheter att blocka konton på forumet på samma sätt som man kan blocka konton på Facebook/Instagram?
Dessvärre får man hela tiden upp information om att en ignorerad medlem skrivit något vilket lite tar bort poängen då man (jag) ofta blir nyfiken och ser vad som är skrivit för att sedan återigen komma på varför jag ignorerat medlemmen från början.
Information om inlägg syns bara om någon som man inte valt att ignorera citerar en medlem man valt att ignorera. Samma gäller notiser.Det är totalt värt det även om man får upp notifikationer. Så klicka på den där ignorera knappen du. Så slipper du se idiotiska kommentarer.
Facebook är en helt annan femma. Om man är aktiv där, så är man nästan tvungen att blockera vissa människor, för de beter sig som värsta troll ibland. Men i överlag brukar jag inte blocka folk på sådana forum på FB som jag är med.Gå till medlemsbilden och välj "ignore" om det funkar som Facebook vågar jag inte svara på...
Ha, ha. Det visste jag inte. I så fall kanske det var det som var problemet för @buteljen och då kan jag tyvärr inte hjälpa till.Ska för övrigt inte gå att ignorera förtroendevalda medlemmar (admin, moderator etc). Vet att många klagade på det då jag var administratör
Nej, denne måste då Ignorera dig.Jag antar att den medlem som jag ignorerat inte kan se de inlägg som jag skriver? Stämmer det?
Kan han eller hon se ditt svar?Nej, denne måste då Ignorera dig.
StrangeNej, denne måste då Ignorera dig.
Strange
Ok. Det är som det är ( om man nu inte kan ställa in det som t.ex på fb o insta) . För mig känns det dock konstigt att om jag ignorerar ett konto så kan det fortfarande ”skriva en massa saker” om mig i mina inlägg och interagera i mina trådar.Mjae, det är för att man inte ska kunna blockera någon och sen skriva en massa saker om den medlemmen utan att den kan se det. Man får se det som att man bara ignorerar någon istället.
Det vore väl väldigt märkligt om en inloggad medlem hade sämre tillgång till forumet än en oinloggad?!Jag antar att den medlem som jag ignorerat inte kan se de inlägg som jag skriver? Stämmer det?
Ja det är ju en skillnad jmfrt med fb o insta. Eller? Måste man vara inloggad/ha ett konto på insta för att se inlägg eller kan man se inlägg ändå?Det vore väl väldigt märkligt om en inloggad medlem hade sämre tillgång till forumet än en oinloggad?!
Om någon är olämplig etc. så kan man även rapportera det hela, vilket du borde om någon faktiskt skriver innehåll som inte hör hemma här. Som @vintomas nämner så är även de flesta delarna öppna för läsning av gäster, så en blockering likt FB / Instagram hade inte heller fungerat.Ok. Det är som det är ( om man nu inte kan ställa in det som t.ex på fb o insta) . För mig känns det dock konstigt att om jag ignorerar ett konto så kan det fortfarande ”skriva en massa saker” om mig i mina inlägg och interagera i mina trådar.
Jag frågar för vi har en liknande diskussion i en annan grupp och jag var nyfiken på hur det fungerar här på FW.Om någon är olämplig etc. så kan man även rapportera det hela, vilket du borde om någon faktiskt skriver innehåll som inte hör hemma här. Som @vintomas nämner så är även de flesta delarna öppna för läsning av gäster, så en blockering likt FB / Instagram hade inte heller fungerat.