Omar Khayyam
Medlem
Påmind av @petterkalle att fundera över om jag verkligen vill ha mer By Farr i källaren. Öppen fråga för min del.Farrside årgång 2016 finns ånyo på BS. De var slut sist jag kollade iaf.
Jag har provat denna producent en handfull gånger - det är ju eleganta grejor. Pinot Noir-stilen verkar uppenbart vara att ha med ganska stor andel hela klasar vilket ger litet mer struktur, tyngd och komplexitet och också längre livslängd men som kan ge en litet överdriven känsla av rivig syra, litet tulpanstjälkar eller "gröna tanniner". Känslan är att dessa viner behöver lagras. Men hur länge? Och är de prisvärda? Själv hade jag några spännande upplevelser med By Farr-viner och nu är detta faktiskt en topp-tio-producent i min källare. En anledning till detta är naturligtvis att jag köpt på mig en del By Farr-viner. En annan anledning är att jag inte vågat öppna dem efter att också haft några riktigt trista upplevelser med att öppna ett par flaskor i vad jag tror var för tidigt stadium.
Visst finns det både fans och kritiker av denna producent här på forumet? Vad har ni för åsikter? är det någon som provat By Farr med litet ålder? Vilka är favoriterna? Är det värt pengarna? Årgångsskillnader stora eller små?