Stefan von Heyking
Medlem
Frun har kommit med förslaget att vi borde bygga en vinkällare och då gäller det ju att gasa innan hon kommer på andra tankar som tvättstuga eller något annat onödigt
Huset är byggt 1929 källaren ligger 70% under mark och sidoväggarna/innerväggarna är rödtegel som man putsat, rakt fram var det ett fönster som vi satte igen i sommar när vi byggde altan där.
Det gamla fönstret har jag tänkt mura igen helt så det blir en jämn vägg där.
Behöver jag isolera väggarna och taket eller funkar det att bara måla?
Klacken som är på golvet ska jag bila bort men jag undrar om det går bra att bara flytspackla allt jämnt sen för jag har läst lite att det inte är bra på oisolerade golv?
Tar tacksamt emot andra saker som jag ska tänka på så det blir ordentligt gjort från början
Huset är byggt 1929 källaren ligger 70% under mark och sidoväggarna/innerväggarna är rödtegel som man putsat, rakt fram var det ett fönster som vi satte igen i sommar när vi byggde altan där.
Det gamla fönstret har jag tänkt mura igen helt så det blir en jämn vägg där.
Behöver jag isolera väggarna och taket eller funkar det att bara måla?
Klacken som är på golvet ska jag bila bort men jag undrar om det går bra att bara flytspackla allt jämnt sen för jag har läst lite att det inte är bra på oisolerade golv?
Tar tacksamt emot andra saker som jag ska tänka på så det blir ordentligt gjort från början