This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
12 och 13 har redan funnits på bolaget. Men de kanske släpper en Collection-version.Är det någon här på forumet som har koll på Palmer & Co Bdb 2008? Har de producerat någon sådan? Om de gjort de, vet ni om de redan varit ute på marknaden?
Vet du om de även gäller magnum? för såg att de har 2005 ute nu igen.12 och 13 har redan funnits på bolaget. Men de kanske släpper en Collection-version.
Jepp, den kom ut för ett antal år sen.Är det någon här på forumet som har koll på Palmer & Co Bdb 2008? Har de producerat någon sådan? Om de gjort de, vet ni om de redan varit ute på marknaden?
Tack!
Fan..... Är Henriot så bra?Fyller på 08-förrådet. Tack för tipset om att henriot fanns kvar i BS.
Visa bifogad bild 20453
För 600 pesos är den väldigt prisvärd. Jag kände bland annat SMAKEN av apelsin men ingen citron (kemister och allvetare kanske säger annat) och alla i sällskapet gillade det verkligen så det fick bli ett par till.Fan..... Är Henriot så bra?
Helt enkelt bara gilla läget...Det jag tror många har väntat på
Taittinger Comtes de Champagne 2008
Släpps i Sverige den 17 sep 2020 via webbsläpp
1 500 flaskor ska finnas till ett pris om 1 795kr/st
(Det kan ju tyvärr komma att ske förändringar men så ser det ut nu )
Vad har ni för åsikter om priset?
Tack för info. Den har höjts rejält va? Jag har bara druckit 04an och den var inget för mig men får se hur det blir här.Det jag tror många har väntat på
Normalt sett skulle jag nog svarat ja på den frågan (gillade -02 väldigt mycket t.ex)Fan..... Är Henriot så bra?
Skriv gärna om du provar den igen och om du upplever samma. Jag tyckte det kändes som den har mycket mer att ge och bara kommer bli bättre av lagring.Normalt sett skulle jag nog svarat ja på den frågan (gillade -02 väldigt mycket t.ex)
Drack -08 på midsommar och var ganska besviken.
Lätt reduktiv, bra syra men ganska generisk och lite anonym i doften.
Lite störande skalbeska (eller möjligen svavelbitterhet ?) drog ner betyget ytterligare.
Väntade ut några timmar men det blev inte ngn positiv utveckling i glaset utan snarare tvärtom.
Absolut inget dåligt vin men inget jag skulle lägga 609kr på.
Systembolagspriser enligt vininfo:Tack för info. Den har höjts rejält va? Jag har bara druckit 04an och den var inget för mig men får se hur det blir här.
Fick ett mail för en månad sedan från en fransk handlare som sålde för €75. Man kanske skulle ha slagit till? Bara 4 flaskor så jag gissar att de är borta nu.Systembolagspriser enligt vininfo:
2006 - 1350 kr (fast frågan är om inte den också gick att köpa för 1200 kr ett tag?)
Normalt sett skulle jag nog svarat ja på den frågan (gillade -02 väldigt mycket t.ex)
Drack -08 på midsommar och var ganska besviken.
Lätt reduktiv, bra syra men ganska generisk och lite anonym i doften.
Lite störande skalbeska (eller möjligen svavelbitterhet ?) drog ner betyget ytterligare.
Väntade ut några timmar men det blev inte ngn positiv utveckling i glaset utan snarare tvärtom.
Absolut inget dåligt vin men inget jag skulle lägga 609kr på.
Det jag tror många har väntat på
Krug 2008.Blir nog den sista från det året eller är det några fler att vänta?
Icke att förglömmaKrug 2008.
Väntar med spänning på det beskedetIcke att förglömma