Nicolas Feuillatte 2012 har nog varit bäst.Vilken är bästa champagnen från 2012 ni druckit hittils? För mig är det lätt PR 2012 både på magnum och vanlig flaska.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nicolas Feuillatte 2012 har nog varit bäst.Vilken är bästa champagnen från 2012 ni druckit hittils? För mig är det lätt PR 2012 både på magnum och vanlig flaska.
Krug har haft sin release digitalt med folk runt om i världen i någon vecka eller två nu. Juhlin fick genomgång idag så man kan ju hoppas de dyker upp snart på bolaget.Det verkar som att Krug Grande Cuvée 168ème (basårgång 2012) nu finns utlevererad "på helrör". Vet inte hur färsk nyheten är, för jag får flera träffar på Wine-Searcher, men hade inte sett den omnämnd som tillgänglig tidigare.
Finns en hel del fina 2012or men skulle nog vilja ta 3st till toppen då jag inte kan bestämma vilken som är bästVilken är bästa champagnen från 2012 ni druckit hittils? För mig är det lätt PR 2012 både på magnum och vanlig flaska.
14 maj som officiellt release datum enligt denna artikel men vet inte om det varierar i olika länder...Det verkar som att Krug Grande Cuvée 168ème (basårgång 2012) nu finns utlevererad "på helrör". Vet inte hur färsk nyheten är, för jag får flera träffar på Wine-Searcher, men hade inte sett den omnämnd som tillgänglig tidigare.
Den finns på många ställen redan. Den skulle kommit tidigare i Sverige men 167an har inte sålt slut än.14 maj som officiellt release datum enligt denna artikel men vet inte om det varierar i olika länder...
https://www.thedrinksbusiness.com/2020/05/krug-releases-168th-edition-grande-cuvee-champagne/
Jag väntar fortfarande på 375ml flaskan. Hoppades på att den kommer under dagen. Har blindprovning ikväll, så kan bli en trevlig starter!Den finns på många ställen redan. Den skulle kommit tidigare i Sverige men 167an har inte sålt slut än.
Update: 375ml är 168éme så det är bara att beställa!Jag väntar fortfarande på 375ml flaskan. Hoppades på att den kommer under dagen. Har blindprovning ikväll, så kan bli en trevlig starter!
Perfekt la en beställning får se vad som kommer.Update: 375ml är 168éme så det är bara att beställa!
Kul då hade jag inte drömt. Nja jag håller mig till helflaskorUpdate: 375ml är 168éme så det är bara att beställa!
Ja det saldot för Stockholm är uppdaterat till 34 ser jag. Förhoppningsvis är det tre nya lådor med 168eme därPerfekt la en beställning får se vad som kommer.
Ser att det har ökat antalet man kan beställa på vanlig flaska undrar vilken edition det är nu
Kul då hade jag inte drömt. Nja jag håller mig till helflaskor
Skönt att pröva lillen först för att se hur många stora som ska handlas
Ja det saldot för Stockholm är uppdaterat till 34 ser jag. Förhoppningsvis är det tre nya lådor med 168eme där
Vilken är bästa champagnen från 2012 ni druckit hittils? För mig är det lätt PR 2012 både på magnum och vanlig flaska.
Jag har ett gäng Pol Roger 2012 men har faktiskt inte rört dem än.
Jag har provat 19 stycken 2012or och bäst för mig hittills är Vilmart Grand Cellier d'Or och Louis Roederer Rosé.
Kul då hade jag inte drömt. Nja jag håller mig till helflaskor
Ja det saldot för Stockholm är uppdaterat till 34 ser jag. Förhoppningsvis är det tre nya lådor med 168eme där
WA (William Kelley) skrev igår att 168an är uppskjuten pga Corona.Någon som beställt vanliga flaskor ännu? 168?