magnum
Epernay, Frankrike
Galet!Desto värre i Sverige, drygt 22% höjning från 2008 till 2010
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Galet!Desto värre i Sverige, drygt 22% höjning från 2008 till 2010
Skulle tro att DP 2012 och även andra, (2012 gav en mycket liten skörd) har mindre volymer än normalt!De verkar ändå gå åt
Och vissa finns ju inte till lägre pris hos näthandlare heller så svårt att hävda överprissättning i Sverige. Utbud och efterfrågan är en elak ekvation om man sitter på ’fel’ sida
Men visst börjar många prestiger kosta på. Och ibland kan man hitta äldre och bättre årgångar till samma eller lägre pris så lite försiktiga får de nog vara med prishöjningarna.
Inte prestige precis och mitt under brinnande krig (Borås Systemaktiebolag anno 1940)Apropå priser på prestiger. Är det någon som kommer ihåg eller har skrivit ned vad tex PR Vintage resp SWC kostade för 10 resp 20 år sedan? Var nyfiken på proportionen Prestige/Vintage nu resp för 10 & 20 år sedan för PR/SEC & LR/Cristal. Får man lika många vintage/prestige eller har gapet ökat?
Inte så mycket extra brut på den listanInte prestige precis och mitt under brinnande krig (Borås Systemaktiebolag anno 1940)
Visa bifogad bild 23589
Kanske var det som inspirerade till sparkling Shiraz down under.Inte så mycket extra brut på den listan
Söt röd, mousserande bourgogne, kanske värt 6:75 för att få prova
Kanske var det som inspirerade till sparkling Shiraz down under.
Mer sur på att morfar inte laddade in ordentligt med La Mission Haut-Brion -29 i källaren.
Visa bifogad bild 23610
Någon som fått en låda winston med ytterlåda via systembolaget? Man kan ju hoppas det bara är Stockholm som har problem att de river upp ytterkartongen.
vart i vårt avlånga land bor du?Yep, beställde ett 6-pack av Winston. Kom i den välkända stora lådan, obruten och allt. Den ligger nu och vilar i källaren,
vart i vårt avlånga land bor du?
Någon som fått en låda winston med ytterlåda via systembolaget? Man kan ju hoppas det bara är Stockholm som har problem att de river upp ytterkartongen.
Ah tack!Visa bifogad bild 23658
Du får hitta ett Systembolaget där personalen inte blivit så hårt knivtränade. Vet att skära lådan runt om istället för att öppna där det var tänkt från producenten är en dygd hos många anställda. Vet inte var seden kommer ifrån men skulle gissa från dagligvaruhandeln där kartongen inte har något värde.
Ah tack!
Det är tyvärr den tappade varudepån som skär upp och skickar i bolagets egna kartong så butiken kan man inte skylla på.
Fick till svar nu att de kan hända att de gör det pga att ytterkartongen är skadad. Sa då att det även gjordes med trälådor och att depån ljuger för kundtjänst.
Kunde gett mig fan på att bilden var från framsidanVisa bifogad bild 23658
Du får hitta ett Systembolaget där personalen inte blivit så hårt knivtränade. Vet att skära lådan runt om istället för att öppna där det var tänkt från producenten är en dygd hos många anställda. Vet inte var seden kommer ifrån men skulle gissa från dagligvaruhandeln där kartongen inte har något värde.
Kunde gett mig fan på att bilden var från framsidan
Nej de kom i sin låda men utan ytterlåda.Kom flaskorna helt lösa, alltså utan själva boxen också? Vilken varudepå bor du närmst?
Jag trodde också det men tydligen inte.Där ser man, jag tolkade tidigare svar som att det var kopplat till olika varudepåer. Tack!