Robin Palm
Medlem
Någon som haft problem med läckande korkar när ni coravinar en flaska?
Gör jag något fel?
Gör jag något fel?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
gör detOkej.
nej det var min första flaska jag körde coravin på.
Har inte testat igen.
Hur förvarades flaskorna efter första glaset?Hej!
testade igår lite viner som varit coravinade 1-4 veckor och samtliga var oxiderade , tror ni jag gjort något fel eller är det bara otur?
Samtliga flaskor hade jag druckit ca 2 glas. Patronen var fräsch. Alla hade riktig naturkork.
Brukar lägga dem ner igen direkt. Förvaras i vinlagringsskåp.Hur förvarades flaskorna efter första glaset?
Att dömma av informationen synes det mer vara estetisk karaktär mer än funktion. Skulle gått på 3 serien om det finns någon vettig deal på den.Bumpar den här tråden med en fråga i annan riktning.
Jag var helt inne på att köpa en Coravin Timeless Six häromdagen då jag hittade paket med 12 delar (röd version) för 2800-ish. Glömde klicka på köp och idag har Coravin petat upp den till fullpris på över 4k..
Är det nån reell skillnad i känsla/kvalitet (funktionen är ju densamma) mellan series Three och Six?
Är det värt priset att växla upp eller ska man köra en trea och lägga resten på vin?
Jag har inget direkt intresse av aerators, en trave Coravin-skruvkorkar etc men jag är ju en sucker för ”kvalitetskänsla” i prylar.
Idealet vore en Six, väska 1-2 skruvkorkar och en Vintage-nål
Jag har båda och tyvärr är det nog kvalitetsskillnade. I min Tree så ”läcker” patronen så det blir engångspatroner. Jäkligt dyrt! Har inte samma problem med den andra som är äldre.Bumpar den här tråden med en fråga i annan riktning.
Jag var helt inne på att köpa en Coravin Timeless Six häromdagen då jag hittade paket med 12 delar (röd version) för 2800-ish. Glömde klicka på köp och idag har Coravin petat upp den till fullpris på över 4k..
Är det nån reell skillnad i känsla/kvalitet (funktionen är ju densamma) mellan series Three och Six?
Är det värt priset att växla upp eller ska man köra en trea och lägga resten på vin?
Jag har inget direkt intresse av aerators, en trave Coravin-skruvkorkar etc men jag är ju en sucker för ”kvalitetskänsla” i prylar.
Idealet vore en Six, väska 1-2 skruvkorkar och en Vintage-nål
Känns ju som något du bör reklamera? För det låter inte alls normalt.Jag har båda och tyvärr är det nog kvalitetsskillnade. I min Tree så ”läcker” patronen så det blir engångspatroner. Jäkligt dyrt! Har inte samma problem med den andra som är äldre.
Hände efter ca 2,5 år. Vet inte ens var jag köpte den så det känns lönlöst. Three är väldigt plastig till skillnad från Six så det är kvalitetsskillnader.Känns ju som något du bör reklamera? För det låter inte alls normalt.
Enligt dem själva.Hur går det att coravina ett vin som innehåller mycket sediment? Tänkte ta nått glas från en flaska chateau musar från 2003 som jag har på magnum. Är dotterns födelseår, men lite väl stort format att öppna helt tänkte jag.