Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Mattias Schyberg

Administratör
Ibland så överraskar bolaget lite extra. Tror att det är en höjdare och vill minnas att jag provade det på sommelierernas dag senast. Det rockade då i alla fall. :)

image.jpeg

Mats

Gone todash....
Ett trevligt litet sex-pack från Franska Vinlistan för 395 kr/st, vilket är ett ganska bra pris internationellt sett. Ny årgång som de inte lagt upp på hemsidan än men som finns om man mailar dem.

Domaine du Pégau CdP Cuvée Réservée 2013
P13.JPG

Stenberg

Medlem
185 GBP per flaska så knappt 2100 SEK .
Jag har kollat igenom den där hyllan minst en gång i månaden sen -02 släpptes och bara hittat 03'or men nu fanns det båda delar. Knuffade in en -02'a längst bak så det kan löna sig att köra en utgrävning om det bara ser ut att vara -03'or :)
För några timmar sedan passerade jag så Heathrow terminal 2 där jag trots försening på inkommande flight hann fånga upp två Krug - 02 i farten. Det var de sista på hyllan. Det blev en till mig och en till @Emanuel som trots allt fyllde år igår. Men betala presenten får han göra själv.
Tack för tipset.

Attachments

• 20170310_113127~2.jpg
    20170310_113127~2.jpg
    46 KB · Visningar: 216

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
För några timmar sedan passerade jag så Heathrow terminal 2 där jag trots försening på inkommande flight hann fånga upp två Krug - 02 i farten. Det var de sista på hyllan. Det blev en till mig och en till @Emanuel som trots allt fyllde år igår. Men betala presenten får han göra själv.
Tack för tipset.
Den jäkla nolltvåan satt långt inne men så fick ju även jag en tillslut. (Om man inte räknar den som bor hos @Crist(al)ian 77 som är lite oklart vilken del jag har i)

Tackar och bockar farbror @Stenberg, tänker att vi kan dricka upp din på BYOB-Kalmar på fredag? :cool::cool::cool:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Har du koll på när de flaskor du druckit blev degorgerade? Flaskorna är märkta längst ner.

De som levererades nu blev degorgerade den 7 maj 2015.
Tyvärr inte, sist jag drack den var för ett år sedan hos Jerome då han knäckte ett par stycken. Kollade aldrig deg på dem dessvärre.

matage

Medlem
Skulle egentligen bara in på bolaget och titta lite (researcha lagom-svaga öl värt att köpa med sig till en kommande fjällresa) men kom ut med en Rings Riesling och en Von Winning PN II istället.
Tyvärr fanns vare sig månadens vin eller Rings Spätburgunder på Bromma Blocks..

Toppen