Mattias Schyberg
Administratör
Ibland så överraskar bolaget lite extra. Tror att det är en höjdare och vill minnas att jag provade det på sommelierernas dag senast. Det rockade då i alla fall.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Antar att det är https://www.plus-de-bulles.com/Ursäkta en amatör, vad är Pdb?
Idag ihopplockat på SB.
1 st Deutz Brut vintage 2009
2 st Pol Roger Brut vintage 2008
2 st Wynns Coonawarra CS 2007
1 st Dante Rivetti Barbaresco Riserva 1999
Svar från leverantören på deras FB-sida:
För några timmar sedan passerade jag så Heathrow terminal 2 där jag trots försening på inkommande flight hann fånga upp två Krug - 02 i farten. Det var de sista på hyllan. Det blev en till mig och en till @Emanuel som trots allt fyllde år igår. Men betala presenten får han göra själv.185 GBP per flaska så knappt 2100 SEK .
Jag har kollat igenom den där hyllan minst en gång i månaden sen -02 släpptes och bara hittat 03'or men nu fanns det båda delar. Knuffade in en -02'a längst bak så det kan löna sig att köra en utgrävning om det bara ser ut att vara -03'or
Den jäkla nolltvåan satt långt inne men så fick ju även jag en tillslut. (Om man inte räknar den som bor hos @Crist(al)ian 77 som är lite oklart vilken del jag har i)För några timmar sedan passerade jag så Heathrow terminal 2 där jag trots försening på inkommande flight hann fånga upp två Krug - 02 i farten. Det var de sista på hyllan. Det blev en till mig och en till @Emanuel som trots allt fyllde år igår. Men betala presenten får han göra själv.
Tack för tipset.
Jag drack spätburgundern i fredags och sällar mig till hyllningskören! Ett mycket välgjort vin.Kul att viner från Freinsheim har kommit till SB.
Har du koll på när de flaskor du druckit blev degorgerade? Flaskorna är märkta längst ner.Bra köp! 2007an på mag är ju bara så jäkla god nu!
Tyvärr inte, sist jag drack den var för ett år sedan hos Jerome då han knäckte ett par stycken. Kollade aldrig deg på dem dessvärre.Har du koll på när de flaskor du druckit blev degorgerade? Flaskorna är märkta längst ner.
De som levererades nu blev degorgerade den 7 maj 2015.
Det är bara att säga grattis till dig!Jag, som totalt missade startskottet, lade min order på 2 flaskor kl 15.20 och har fått båda levererade till min butik.