M
Mouton
Salettes. Minns den från förr, om jag inte snedseglar helt, var den en vilde
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vi får se om vi drar igång någon form av import från Taurasi i framtiden. Är nog på något års sikt i så fall.
Tecce får du just nu tag på här: https://www.vinonostrum.com
Har dock själv aldrig beställt därifrån. Dessutom har de 2011:an, som en av de andra vinmakarna i Taurasi menade var mindre lyckad för honom. Vi provade aldrig den, men var mycket nöjda med 2012:an.
Om du beställer därifrån, rapportera gärna om det fungerade bra.
Kul! Var beställde du ifrån? Jag tycker att det är läge att dricka 2006 nu. Den är lite knepigare med mer sekundärtoner, men ett väldigt intressant vin.Beställde, men inte från hemsidan ovan, och har nu fått hem 2006 Guastaferro Primum Riserva. Du som prövat 2007, när tror du att drickläge infinner sig? Jag tror att jag gillar förhållandevis mycket tanniner, men är också förtjust i sekundära aromer.
Kul! Var beställde du ifrån? Jag tycker att det är läge att dricka 2006 nu. Den är lite knepigare med mer sekundärtoner, men ett väldigt intressant vin.
2008 Benegas Lynch Meritage (tack för tipset, @Mattias S!)
En låda från morgondagens Caviste-släpp.
En låda från morgondagens Caviste-släpp.
Goisot?Som blir?
Goisot?
Som blir?
Ska man tro deltagarna från senaste BYOB:en så går det bra att dricka Bordeaux 2014 redan nu:Visa bifogad bild 9687 Då var dom i tryggt förvar, nu väntar ca 15 års vila innan första plopp.
2014 Château Lafon-Rochet
Jomenjagtackar! Generös doft, fat, fruktig, svagt syrlig, medium tanniner, sötvaniljfruktig smak, påminner om en del Brunello så jag går på det. 90p
Svalodlat, hallon, ingen märkbar syra, tuffa tanniner, svarta vinbär, bra längd, gissar Syrah från St Emilion, 92p
Hyfsade utlåtanden, särskilt med tanke på att 2014 Lafon-Rochet är rätt så gynnsamt prissatt.Ek, björn- och blåbär, lite uppfräschande gröna toner. I munnen ek, mörk frukt. Ungt och mycket bra. 91p
Samma här, fast jag körde två lådor.Beställde en låda från senaste Caviste-släppet!