Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Gomseglet

Medlem
Vi får se om vi drar igång någon form av import från Taurasi i framtiden. Är nog på något års sikt i så fall.

Tecce får du just nu tag på här: https://www.vinonostrum.com

Har dock själv aldrig beställt därifrån. Dessutom har de 2011:an, som en av de andra vinmakarna i Taurasi menade var mindre lyckad för honom. Vi provade aldrig den, men var mycket nöjda med 2012:an.

Om du beställer därifrån, rapportera gärna om det fungerade bra.

Beställde, men inte från hemsidan ovan, och har nu fått hem 2006 Guastaferro Primum Riserva. Du som prövat 2007, när tror du att drickläge infinner sig? Jag tror att jag gillar förhållandevis mycket tanniner, men är också förtjust i sekundära aromer.

Fredrik L

Medlem
Beställde, men inte från hemsidan ovan, och har nu fått hem 2006 Guastaferro Primum Riserva. Du som prövat 2007, när tror du att drickläge infinner sig? Jag tror att jag gillar förhållandevis mycket tanniner, men är också förtjust i sekundära aromer.
Kul! Var beställde du ifrån? Jag tycker att det är läge att dricka 2006 nu. Den är lite knepigare med mer sekundärtoner, men ett väldigt intressant vin.

M

Mouton

image.jpeg
Då var dom i tryggt förvar, nu väntar ca 15 års vila innan första plopp.

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Visa bifogad bild 9687 Då var dom i tryggt förvar, nu väntar ca 15 års vila innan första plopp.
Ska man tro deltagarna från senaste BYOB:en så går det bra att dricka Bordeaux 2014 redan nu:
2014 Château Lafon-Rochet
Jomenjagtackar! Generös doft, fat, fruktig, svagt syrlig, medium tanniner, sötvaniljfruktig smak, påminner om en del Brunello så jag går på det. 90p
Svalodlat, hallon, ingen märkbar syra, tuffa tanniner, svarta vinbär, bra längd, gissar Syrah från St Emilion, 92p
Ek, björn- och blåbär, lite uppfräschande gröna toner. I munnen ek, mörk frukt. Ungt och mycket bra. 91p
Hyfsade utlåtanden, särskilt med tanke på att 2014 Lafon-Rochet är rätt så gynnsamt prissatt.
Sen var det ju iofs vissa som tyckte att det bara smakade fatprov också...
Köpte i alla fall på mig ett antal flaskor till

KimHartman

Medlem
Första kvartalets inköp som ej är uppdruckna:

Bubbel
2004 Leclerc Briant Divine
2008 Damien Hugot Blanc de Blancs

Vita
2007 Château D'Arlay Vin Jaune
2015 Felton Road Chardonnay Block 2
2015 Felton Road Chardonnay Block 6
2014 Sadie Family Palladius