MB2014
Medlem
Personligen håller jag PR 2006 före PR 2008Vad tyckte du om PR 2008?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Personligen håller jag PR 2006 före PR 2008Vad tyckte du om PR 2008?
Testar du bara BdB'n eller båda?Pol Roger 2008 dök äntligen upp på lokala bolaget här på Lidingö. Jag köpte en flaska och ska nu prova och sedan bestämma hur många lådor jag ska köpa...
Pol Roger 2008 dök äntligen upp på lokala bolaget här på Lidingö. Jag köpte en flaska och ska nu prova
Jag är ganska säker på att @Elvis syftar på "det vanliga" årgångsvinet här och inte BdB!Testar du bara BdB'n eller båda?
Då har en Champagnenybörjare en fråga om detta. Om jag har förstått rätt så kan man förvänta sig att BdB'n har högre syra, vanliga årgångsvinet mer frukt tack vare PN inslaget. Någorlunda korrekt eller ej? Vad finns det för större skillnader att förvänta sig? Skillnad i lagringsduglighet?Jag är ganska säker på att @Elvis syftar på "det vanliga" årgångsvinet här och inte BdB!
Själv har jag inte hunnit testa något av dem, men utgår från att båda är bra investeringar för källaren och kommer att köpa en hel del!
Jag tycker att det låter som en rimlig förväntansbild. Men även Vintage 2008 bör ha en tokhög syra som ung!Då har en Champagnenybörjare en fråga om detta. Om jag har förstått rätt så kan man förvänta sig att BdB'n har högre syra, vanliga årgångsvinet mer frukt tack vare PN inslaget. Någorlunda korrekt eller ej? Vad finns det för större skillnader att förvänta sig? Skillnad i lagringsduglighet?
Testar du bara BdB'n eller båda?
Den bredvid Fontana di Trevi?Nyss hemkommen från Rom med tre spontanköp från enoteca costatini.
Funderar lite på dricka/lagra? Någon som har några idéer?
Nej, den vid Piazza Cavour norr om floden!Den bredvid Fontana di Trevi?
Aha, ja det är ju den mest välrenommeradeNej, den vid Piazza Cavour norr om floden!
Ser ut att bli en regnig påskhelg så jag struttade in på Vinbanken i Köpenhamn och bunkrade för lite inre påskupplevelser med goda vänner:
Lynch Bages 1975
Jaboulet Hermitage La Chapelle 1991
Fleur de Gay Pomerol 1990
La Lagune 1996
Hej!Det skulle vara intressant att få veta vad du får betala när du köper gamla viner som dessa. Det brukar ju kunna kosta en slant när man ska köpa äldre flaskor oavsett om man handlar i affär, beställer utomlands eller handlar på auktion.
Båda årgångarna går att dricka tidigt, handlar väl mest om tycke och smak.Nyss hemkommen från Rom med tre spontanköp från enoteca costatini.
Funderar lite på dricka/lagra? Någon som har några idéer?
Båda årgångarna går att dricka tidigt, handlar väl mest om tycke och smak.
Jag brukar inte tycka det är värt att sitta länge på Produttori...
Ping @Martin Berggren! Min gissning är att det varierar ganska kraftigt beroende på hur stor odlaren är o hur poppis de varit tidigare! Ta ex. Savart på fyra (?) hektar som kanske inte kan leverera supermycket och där trycket från kunder här är mycket högt - slutsålt inom första kvarten! Ska man vara på den säkra sidan bör man nog hänga på låset o bestämma sig snabbt!Köpte dagens Cavistelåda, har bara en undran om någon vet hur många "lådor" som brukar finnas tillgängliga på ett ungefär då det verkar bli slutsålt fort vad jag sett de senaste släppen?