Deg -14 med bas -10?6st Savart Expression Nature deg aug 2010
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Deg -14 med bas -10?6st Savart Expression Nature deg aug 2010
Expression är ren årgång. I detta fall 2010. Köp allt ni kan av detta extremt sällsynta vinDeg -14 med bas -10?
Var köpte du dessa?Jag har inte riktigt kunna släppa Accomasso, så det fick bli påfyllning av hans Barolo Rocche riserva 2006 också. Jag hade ju ändå hade ångan uppe...
http://www.oberhuber-weine.comVar köpte du dessa?
Om du gör en ny tråd och berättar lite mer om dina preferenser så tror jag du kommer få fler svar.Jag dricker alldeles för lite rödvin. Mottager mer än gärna tips på goda rödviner. Helst inte för kraftiga av lakrits och för mörka bär. Annars öppen för att testa mig fram.
var precis och testade den!Trots rådande köpstopp kunde jag inte låta bli att beställa en låda Paul Déthune Cuvée à l'Ancienne 2007
från Franska vinlistan.
Då blev det ju ännu bättreNetterberg hade tydligen skrivit fel då det är 2006!
Brukar vara rätt öppen historia, skall nog dyka ner i källarn i helgen och plocka upp någon äldre variant, 2012orna får nog stå på tillväxt ett tag. Kom gärna med kommentar, jag kanske kommer på andra tankar.Delas Freres domaine des Tourettes Hermitage-2012
Funderar på att korka upp den i helgen. Lite tanniner har ingen dött av. Antar att den inte är överdrivet svårtillgänglig idag.
var precis och testade den!
Netterberg hade tydligen skrivit fel då det är 2006! Den är grym redan från start! vädligt stor och fet bara en lite väl pigg syra och bitig frukt som stör men överlag en vädligt kraftig o maffig upplevelse som jag tycker funkar redan från start mycket bra köp
Mjaha då lura han migNetterberg har skrivit rätt. Det är L'Ancienne med 2007 bas som kommer att säljas. På provningen tog herr Netterberg med 2006 då det inte finns tillräckligt med flaskor och flaskor från en tidigare skeppning användes för provningen.
Det kommer för övrigt 60 flaskor (av totalt 1000 producerade) till Sverige.
Kommer dubbelkollaMjaha då lura han mig
Brukar vara rätt öppen historia, skall nog dyka ner i källarn i helgen och plocka upp någon äldre variant, 2012orna får nog stå på tillväxt ett tag. Kom gärna med kommentar, jag kanske kommer på andra tankar.
Jag talade med JaN i morse, och det är korrekt. Det är 2007 som säljs, och på provningen (som jag tyvärr inte kunde vara med på), provades 2006. Det blir förhoppningsvis en skön påfyllning av Paul Dethune i vinkällaren. Beställningen är skickad iallafall, och det brukar alltid vara säkra leveranser.Kommer dubbelkolla
var precis och testade den!
Netterberg hade tydligen skrivit fel då det är 2006! Den är grym redan från start! vädligt stor och fet bara en lite väl pigg syra och bitig frukt som stör men överlag en vädligt kraftig o maffig upplevelse som jag tycker funkar redan från start mycket bra köp