Jimmy Forsman
I det stora hela tämligen meh...
Ett väldigt lovvärt initiativ är igång. Den bruna maten är så sjukt rolig och bra att jag blir varm inombords.
Minns minnet av middagar svunna!
Minns minnet av middagar svunna!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
anders skrev:Egentligen finns det absolut INGENTING gott att säga om svenskt 70-tal.
Troligtvis det mest katastrofala årtionde som någonsin inträffat i landet. På i stort sett alla fronter.
pln skrev:Musikmässigt var 70 väldigt viktigt. I princip alla stora namn kom ju då..
som influerat allt därefter. Personligen tycker jag tung-gunget slog
igenom då, Sabbat,Pentagram tex som många sneglar på än idag
vid låtskrivande. Hendrix var viktig.
shorepower skrev:Vet inte vad ni lyssnar/lyssnade på från 70-talet men namn som Clash, Pixies, The Police, Ramones, Blondie, Patti Smith, Sex Pistols , Deep Purple, Uriah Heep, Led Zeppelin , Black Sabbath. The Stray Cats , Bob Marley ,Peter Tosh , Burning Spear , The Specials, Madness , Linton Kwesi Johnson , Elvis Costello , Deutsch-Amerikanische Freundschaft (D.A.F.) för att nämna ett fåtal som kommer upp i mitt huvud.
Pixies var 80-tal, hade fel där, 70/80-talet var lite höljt i slöjor så att säga ;Dshorepower skrev:Vet inte vad ni lyssnar/lyssnade på från 70-talet men namn som Clash, Pixies, The Police, Ramones, Blondie, Patti Smith, Sex Pistols , Deep Purple, Uriah Heep, Led Zeppelin , Black Sabbath. The Stray Cats , Bob Marley ,Peter Tosh , Burning Spear , Talking Heads, The Specials, Madness , Linton Kwesi Johnson , Elvis Costello , Deutsch-Amerikanische Freundschaft (D.A.F.) för att nämna ett fåtal som kommer upp i mitt huvud.
Filmer som Patton, Gudfadern, Gökboet Apocalypse Now , Chinatown , Clockwork Orange , Star Wars , Hajen, Taxi Driver, Rocky , ET, The French Connection Monty Python and the Holy Grail , Den sista färden etc etc var ju inte heller direkt dåliga.
Så så dåligt var inte 70-talet. Maten sög, men inte hela 70-talet.
shorepower skrev:Pixies var 80-tal, hade fel där, 70/80-talet var lite höljt i slöjor så att säga ;D
shorepower skrev:Vet inte vad ni lyssnar/lyssnade på från 70-talet men namn som Clash, Pixies, The Police, Ramones, Blondie, Patti Smith, Sex Pistols , Deep Purple, Uriah Heep, Led Zeppelin , Black Sabbath. The Stray Cats , Bob Marley ,Peter Tosh , Burning Spear , Talking Heads, The Specials, Madness , Linton Kwesi Johnson , Elvis Costello , Deutsch-Amerikanische Freundschaft (D.A.F.) för att nämna ett fåtal som kommer upp i mitt huvud.
Filmer som Patton, Gudfadern, Gökboet Apocalypse Now , Chinatown , Clockwork Orange , Star Wars , Hajen, Taxi Driver, Rocky , ET, The French Connection Monty Python and the Holy Grail , Den sista färden etc etc var ju inte heller direkt dåliga.
Så så dåligt var inte 70-talet. Maten sög, men inte hela 70-talet.
Föddes inte Linda Thorén på 70-talet?anders skrev:Nu var det SVENSKT 70-tal som jag kategoriskt sablade ner. Egentligen kan jag bara komma på en enda ljusglimt under hela detta mörker och det var den dag jag föddes. ;D
shorepower skrev:Så så dåligt var inte 70-talet. Maten sög, men inte hela 70-talet.
Per Stade skrev:Och nog har jag fått för mig att Anders tycker att de flesta rätterna faktiskt smakar bra.
Bubblaren skrev:Jag - ja, jag åt på bl a Operakällaren och just nämnda Östergök!
Per Stade skrev:Och hur smakade det?
Bubblaren skrev:Östergök var snudd på stamhak - trevlig stämning, vällagad mat och gemytlig stämning.