Läser han här eller vadan detta andlösa idolporträtt?
Lite avundsjuk
?
Knappast andlöst idolporträtt, mer så att siffrorna talar för sig själva. Pukor och trumpeter Tamejfan! Är personligen otroligt fascinerad av dessa mega-provare som dessutom skriver insiktsfullt och eftertänksamt om vad de dricker. Finns många nördar som fokuserar en hobby och blir fantastiskt kunniga. Minns en snubbe som tidigare alltid toppade CT-ligan. Han skrev alla smaknoter likadant:
- Cherry, cherry, red berries, cherry. Cherry, cherry, raspberry, tannic. Young.
Gav ju inte så mckt.
Gillar verkligen Chatters inställning till vin, att han siktar på bredd i sina erfarenheter och kunskap.
Brukar tänka som med kendo:
Det är fantastiskt enkelt att bli bäste kendoutövare i Djäkneböle.
Betydligt svårare att bli bäst på jorden.
Min personliga strävan är alltid att bli bäst på jorden, som en modern renässansmänniska. Jag kommer aldrig bli det, men redan perspektivet tilllåter mig lära mig mer, testa mina vingar oftare och äta humlepaj (humble pie) oftare än vad som varit fallet om jag valt en mer tillbakalutad hållning. Me like the challenge!
Ankdammsmentaliteten ("Vi samlas utanför det lokala Bolaget") motarbetades fö redan i Eddan:
Liten sjö har liten strand.
Oavsett: det är ypperligt lärorikt och inspirerande att träna med kunnigt folk, oavsett det är kendo, Cognac eller vin. En dag hoppas fö Chatters komma förbi i Swerige och njuta lite galenskaper med FW-folk. Gemenskap och gamman är vad som skänker lycka i livet. Blir ypperligt trivsamt! Hoppas dock han hälsar på igen i Tokyo innan dess.
Även om Chatters inte förstår svenska, så går han ju inte torr. CT och dess forum är ju rent objektivt lite "mer" än Finewines. Därmed ej sagt att det är ngt fel eller uselt med FW, bara att det finns större dammar och andra sorters spännande fiskar därute
Hemma kan ju också vara underbart och ... tryggt