Det börjar väl bli dags att skriva något här efter några månader som medlem..
Stockholmare född i mitten av 70-talet som jobbar med systemutveckling och på fritiden, förutom vin, är intresserad av mat och matlagning och resor. Gärna alla dessa i kombination.
Vinintresset har funnits ett bra tag, men har ökat markant senaste året, framför allt efter en resa till sydostasien där jag åt på ett flertal trevliga restauranger. Det som stack ut var speciellt ett restaurangbesök med otrolig mat och
en riktigt skrämmande vinlista för en novis. Det har dessutom blivit några trevliga besök och vinupplevelser på restauranger här i Stockholm och en kompis som tipsade om att jag borde se dokumentären "
Somm"(som en del personer här säkert också sett), vilket gjorde att snöbollen började rulla.
All detta har mynnat ut i att jag har blivit medlem i Munskänkarna, gått på lite provningar och ändrat tankesätt och lärt mig en del(men det återstår hur mycket som helst) om vinmatchning till mat.
Och då man lär sig mest av de som kan mer än en själv, så känns detta forum helt rätt för mig som försöker lära mig så mycket som möjligt.