Hej,
Jag är nybörjare på vin. För en tid sedan bestämde jag mig för att försöka ta reda på vilka viner jag tycker om. Så jag skaffade en app, drack mig igenom halvflaskorna på det lokala bolaget, betygsatte, drack några helflaskor, betygsatte och nu har jag ett hyfsat underlag.
Här är tre viner jag gillar:
Gnarly Head, Old Vine Zin, 2014
Tommasi Graticcio Appassionato, 2014
Prohibition, Zinfandel, 2014
Här är tre viner jag inte gillar:
Bourgogne Rouge, Pinot Noir Labouré-Roi, 2014
Casillero del Diablo, Merlot, 2015
Baron De Ley, Varietales Graciano, 2012
(Nu kanske ni fnissar lite. Jag vet, det är inte så sofistikerat, men alla måste börja någonstans.)
Det är uppenbart att jag gillar söta, fruktiga viner. Det jag behöver hjälp med är att hitta nya viner och regioner som skulle kunna vara något för mig. Har ni något förslag på vad jag kunde prova?
Jag är nybörjare på vin. För en tid sedan bestämde jag mig för att försöka ta reda på vilka viner jag tycker om. Så jag skaffade en app, drack mig igenom halvflaskorna på det lokala bolaget, betygsatte, drack några helflaskor, betygsatte och nu har jag ett hyfsat underlag.
Här är tre viner jag gillar:
Gnarly Head, Old Vine Zin, 2014
Tommasi Graticcio Appassionato, 2014
Prohibition, Zinfandel, 2014
Här är tre viner jag inte gillar:
Bourgogne Rouge, Pinot Noir Labouré-Roi, 2014
Casillero del Diablo, Merlot, 2015
Baron De Ley, Varietales Graciano, 2012
(Nu kanske ni fnissar lite. Jag vet, det är inte så sofistikerat, men alla måste börja någonstans.)
Det är uppenbart att jag gillar söta, fruktiga viner. Det jag behöver hjälp med är att hitta nya viner och regioner som skulle kunna vara något för mig. Har ni något förslag på vad jag kunde prova?