This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag kör kronor med location = Yokohama, så det går bra. Vinopal (iPad-app) skriver numer ut värdena i sek.Nä, jag har lagt in egna "llocations" några som inte används.
Och jag har lagt in dollarvärde på inköpen.. Men ser här ovan man kan ha kronor...
fast när CT själ hittar priser är det ju i dollar såklart.. äh, det är inte viktigt.
Mest lite kul
Har du testat de andra apparna som finns - Cor.kz + Wine Cellar Database? Är vinopal bäst? Jag har alltid kört cor.kz (som även finns för mobilen) och inte testat någon av de andra . Är alla tre sanktionerade av CT?Jag kör kronor med location = Yokohama, så det går bra. Vinopal (iPad-app) skriver numer ut värdena i sek.
Vinopal skall enl uppgift finnas "snart".Finns det någon bra CT-kopplad app till android?
Ursäkta sent svar, men jag kan bara svara att NEJ, har aldrig kört ngt utanför CT och Vinopal.Har du testat de andra apparna som finns - Cor.kz + Wine Cellar Database? Är vinopal bäst? Jag har alltid kört cor.kz (som även finns för mobilen) och inte testat någon av de andra . Är alla tre sanktionerade av CT?
Vinopal läser in din CT-källare och du kan (indirekt) redigera CT direkt från Vinopal.Kan vinopal, eller andra lösningar läsa fil från CT eller måste man lägga in allt på nytt (dubbelsuck)
Hoppas du finner vad du söker efter!Då måste jag genast kolla Vinopal. Tackar!!
Så här ser CT ut:Okej, nu tar jag på mig dumstruten men;
Vad gör vinopal som inte CT gör? CT är ju numera mobilanpassad också så det är ju ingen "selling point"?
Eller är det jag som inte fattat grejjen nu igen?
Vinopal döljer ju en massa användbar information (drinking window, poäng, typ, ursprung, antal) till förmån ganska redundant information med måttlig nytta (etiketterna). Klart jobbigare att använda!Så här ser CT ut:
Visa bifogad bild 1047
Så här ser Vinopal ut (inkl värdering):
Visa bifogad bild 1048
En ingenjör ser ingen skillnad iom att samma relevanta information finns med i båda fönstren. Men, de som inte är ingenjörer kan vanligtvis se en viss skillnad...
Frimärkssamling är också väldigt tillfredsställande!Vinopal döljer ju en massa användbar information (drinking window, poäng, typ, ursprung, antal) till förmån ganska redundant information med måttlig nytta (etiketterna). Klart jobbigare att använda!
Mvh programmeraren