This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag söker en riktigt bra huschampagne som en vanlig människa har råd att dricka ofta. Har ni några bra tips?
Top just nu:
Palmer & co
Bergeronneau
Med vänlig hälsning,
Jocke
Denna!
https://www.premiersgrandscrus.com/en/champagne/527-bonnaire-variance-blanc-de-blancs-champagne.html
God både ung och efter ett antal år i källaren!
Om du vågar gå utanför Systembolaget, prova Chartogne-Taillet Cuvée Sainte Anne 333 SEK.
Från FV för 435:- stOch fyllde precis på lagret med 2012.
Kom just hem från Franska Vinlistans sortimentsprovning och kan varmt rekommendera Lacourte Godbillons Terroirs d'Écueil för 315 kr.
Annars tycker jag att Vilmart Grand Cellier (465 kr) är en väldigt bra husskumpa...
Spännande med lite tips på bra och billig husskumpa. Följde länken ovan och var inne på FVL's hemsida och läste lite mer om Lacourte NV och med 855% pinot noir i flaskan är det inte konstigt att den levererarJag tog rygg på Elvis och instämmer när det gäller Lacourte NV. Av enklare NV gillade jag även Dethunes BdN men den är också 150 kr dyrare...
Nej med SÅ mkt pinot noir som 855% borde den inte smaka annat än röda äpplen..Spännande med lite tips på bra och billig husskumpa. Följde länken ovan och var inne på FVL's hemsida och läste lite mer om Lacourte NV och med 855% pinot noir i flaskan är det inte konstigt att den levererar
Vilka skumpor ska ingå i omröstningen?Nej med SÅ mkt pinot noir som 855% borde den inte smaka annat än röda äpplen..
Den här tråden är intressant. Kan inte någon admin @Mattias Schyberg , @Tomas Lindblom kunna fixa till en omröstning på nämnda flaskor? Kul att se om någon får extra mkt röster?
De nämnda ovan:...många är det Tror samtliga ligger under 500-lappen?Vilka skumpor ska ingå i omröstningen?
Paul Déthune Blanc De Noirs Grand Cru
2 gånger!Paul Dethunes BdN