SV: I spy with my little eye...
Krug skrev:
Måste vara tråkigt att leva i en inskränkt liten värd där allt definieras kring Judas Priest...
Tja, de kan ju både spela och ta rena toner i sången och det tycker jag utgör grundbultarna när det kommer till musik.
Den så kallade musiken utvecklar sig precis som dansen. Förr i tiden tog man bruden i armarna och gosade lite trevligt. Detta kräver dock att man lär sig att verkligen dansa. I dag står alla och hoppar som pissnödiga fyraåringar (om de ens gör det) i ett vagt hopp om att få gosa med varandra.
Eller varför inte jämföra med just vinindustrin. "Alla" var så överens om att boxen var en fantastisk produkt när den kom. I dag ser vi hur bra den verkligen var.
Vad vi ser är resultatet av att allt ska vara billigt och snabbt ge resultat. Musik, dans, vinmakning, vad du vill, kräver träning och arbete för att man ska bli duktig. Då är det bättre att släppa album/viner av stolpskott med tvivelaktig talang av den enkla anledningen att de kommer inte att kräva betalt i någon större utsträckning eftersom det finns tusentals lika klenbegåvade individer som gärna tar deras platser.
Så i den lilla inskränkta värld jag bor kan musiker spela, sångare sjunga, vinmakare göra viner, kockar laga mat osv, Och jag konstaterar krasst att Die Antwoord inte är i närheten av att kvala in i det gänget.
Krug skrev:
Men å andra sidan så spenderar du ju mesta din tid i Tyskland, så jag antar att det är den musik du utsätts för dagligen.
Tyvärr, tyvärr, även Tyskland har i mångt och mycket anammat beskrivningen ovan så det innebär technodynga till förbannelse. Positivt är dock att boxarna inte har nått längre än till Puttgarten än så länge och att snabbmaten faktiskt är ganska hygglig (i Tyskland är en korv faktiskt en korv utan att behöva begära undantagsregler från EU).