Bastardo
Medlem
Jag tog omdömet bara som ett exempel och i går såg jag där bara en enda recension om årgången 2016. Men nu ser jag att det finn flera betyg om vinet.Hur vet du det om du inte provat vinet? Går du enbart på vad andra skriver?
Sedan tycker jag att @StefanAkiko har en något annan smaknot än den du hänvisar till (juli 2020) så det kanske har hänt en del positivt med flaskan efter några år?
Ser på Wine-searcher att vinet fått 92 i snitt från 9 olika källor.
Vet inte hur jag kunde missa det eller om sajten har uppdaterat sin information.
Men om ni vill ha gott vin i den klassen som inte kostar skjortan så kolla lite vad det här vinet kostar på bolis:
Castello di Fonterutoli Gran Selezione 2018, fast det heter INTE så i rubriken. OM inte det kan kallas för ett prisvärt vin, så vill jag inte veta av de människor som inte förstår den saken.
P.S. Jag är även med som aktiv medlem på Munkis vingrupp på Facebook. Kom med ni också som vågar framstå med ert eget namn. Nivån på diskussioner har kanske inte tyngdpunkten på så dyra viner som det är här, men man brukar få ganska bra tips lite då och då. Men som sagt då kan ni inte gärna vara anonyma och fega bakom nicket. Och aktiviteten är minst tio gånger högre! MEN det kan så klart bero på vem som frågar …
Last edited: