This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Står inget på baksidan eller?
Nope. Enda etiketten på flaskan. Inte eller något ledtråd på halsskyddet (?).Står inget på baksidan eller?
Club de Viticulteurs Champenois bytte namn till Club Trésors de Champagne först 1999.Kan hitta i Juhlin's lexicon att Andre Jacquart gjorde ett Special Club vin 1989 (även om de verkar ha använt det äldre namnet "club de viticulteurs") och att det är ett mesnil-sur-oger pekar också mot Andre Jacquart.
"Klubben" släpper bara in RMar om jag inte minns fel, så ett kooperativ bör inte ha gjort någon specialklubbareKooperativet Jacquart verkar inte ha gjort något special club vin som jag kan hitta.
Blev nyfiken och började läsa på och det värkar stämma, man måste vara en registrerad odlare så ett kooperativ funkar inte om jag tolkar denna artikel rätt?"Klubben" släpper bara in RMar om jag inte minns fel, så ett kooperativ bör inte ha gjort någon specialklubbare
Så har jag förstått det, och att klubbens syfte är att bygga ett varumärke åt medlemmarna så att de har ett namn som klarar av att konkurrera med storhusen, utan att behöva tumma (för mycket) på sin individualitet eller självständighet.Blev nyfiken och började läsa på och det värkar stämma, man måste vara en registrerad odlare så ett kooperativ funkar inte om jag tolkar denna artikel rätt?
Each wine maker must make their champagnes entirely in his, or her, own premises and cellars. Furthermore the champagne must be made exclusively from grapes harvested in his, or her, own vineyards.
Jancis förklarar det som vanligt bäst!Två frågor från en champisnovis, vad är RM-nummer och vad är Special Club?
Tack! Förklarade RM så återstår Special Club. (Jag vet, man kan googla men det finns ju nästan inget bättre än att få visa sin okunskap och få svar från de som verkligen kan ämnet.)Jancis förklarar det som vanligt bäst!
http://www.jancisrobinson.com/articles/cracking-champagne-codes
Var inte min länk fin nog?Tack! Förklarade RM så återstår Special Club. (Jag vet, man kan googla men det finns ju nästan inget bättre än att få visa sin okunskap och få svar från de som verkligen kan ämnet.)