buteljen
Medlem
Jag skulle behöva få ihop en bra sammanfattning som kan kommunicera likheter o skillnader mellan olika sätt att producera vin.
Konventionella viner vs organiska viner vs biodynamiska viner vs naturviner
Hur förklarar ni objektivt skillnaderna? Några tips på länkar som kommunicerar det bra?
Chapoutier förklarar det som
Konventionell produktion - jag har ont i huvudet och jag tar en aspirin
Organisk produktion - jag har ont i huvudet och tar inte en aspirin utan går ut o äter lite pilbark som innehåller samma ämnen som aspirin (dvs likadan grundfilosofi som konventionell med skillnad att man tar naturliga ämnen istället för kemiska)
Biodynamisk produktion - jag har ont i huvudet och försöker hitta varför jag har ont i huvudet. Kan det vara högt blodtryck? Då handlar det mer om att ändra något i hur man beter sig t.ex ät bättre kost och motionera mera. Dvs en annan grundfilosofi.
Var kommer naturvin in i den här modellen enligt er?
Finns det fler kategorier?
Konventionella viner vs organiska viner vs biodynamiska viner vs naturviner
Hur förklarar ni objektivt skillnaderna? Några tips på länkar som kommunicerar det bra?
Chapoutier förklarar det som
Konventionell produktion - jag har ont i huvudet och jag tar en aspirin
Organisk produktion - jag har ont i huvudet och tar inte en aspirin utan går ut o äter lite pilbark som innehåller samma ämnen som aspirin (dvs likadan grundfilosofi som konventionell med skillnad att man tar naturliga ämnen istället för kemiska)
Biodynamisk produktion - jag har ont i huvudet och försöker hitta varför jag har ont i huvudet. Kan det vara högt blodtryck? Då handlar det mer om att ändra något i hur man beter sig t.ex ät bättre kost och motionera mera. Dvs en annan grundfilosofi.
Var kommer naturvin in i den här modellen enligt er?
Finns det fler kategorier?