SV: London
Im back! Lite hastigt så blev avresan redan i lör och kom precis hem.
Elvis din vän måste vara galen och rik, stjärnkrogar 4-5 ggr i veckan
Själv känner jag mig nästan lite trött (och fattig) på stjärnkrogar efter ett intensivt Michelin ätande i London.
Lite tankar:
Började med MIDDAG på NOBU, 1 Michelin star.
Hade höga förväntningar på Nobu London efter många rek, men tyvärr höll inte Nobu måttet. Visst var det en ball lokal och trendiga människor men va spelar det för roll när maten inte höll klass. Förstå mig rätt, visst var det gott och så MEN jag hade förväntat mig mer av denna restaurang. Tex sushin var direkt tråkig och inte alls nyskapande. Denna restaurang lever på gamla meriter och jag kan inte förstå hur dom kan ha en stjärna, ofattbart! Övriga rätter jag åt där var inte heller imponerande.
Jag äter hellre sushi på Akkis på vid Medborgarplatsen än på Nobu London och till en tredjedel av priset...!
Efter misslyckandet på NOBU så var jag lite orolig att lunch en på Gordon Ramsay inte skulle leverera och jag hade skruvat ner förväntningarna en aning. Hans rest på Clarigdes har 1 stjärna och stämingen och inramningen på rest och hotellet andades lyx, UNDERBART!!! Servicen likväl som atmosfären var av toppklass. Klientelet bestod av gubbar/gummor eller lyxlunchande affärsmän. Vår servitör frågade vad det var vi firade, svarade att vi bara tog en lunch och han såg lite förvånad ut. Efteråt ångrade jag mig, skulle ha dragit en lögn och kanske fått en gratis rätt he he...
Vi valde 30 pund 3 rätters meny, värt bara 30 pund att sitta där kändes det som... Till förrätt var det lufttorkat engelsk skinka, med getost och sparris. Sjukt bra start! Huvudrätt blev Röding, riktigt bra men det lite extra saknades. dessert plommonpaj av nått slag som var bra men inte nått extraordinärt. Vi drack Billecart rakt igenom lunchen. Vi fick oxå en liten trevlig förrätt innan maten och lite godsaker efter desserten, alltid trevligt när dom bjuder till lite exta. Var helt klart nöjd och belåten men nästa gång så testar jag deras prestige 7-rätters meny. Tror det är först då man uppskattar denna krog till 100%. Klasskillnaden mellan Nobu och Grodon, både med 1 stjärna måste jag säga var enorm.
Återkommer med övriga rest imorgon
I LOVE LONDON!!!!