This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vad gissade du på sydafrikanen?Grattis till er!
Själv skrev jag 2 betygaren igår och nu är det bara att invänta resultatet av teorin. Praktiska gick bra även om jag totalbommade Cab Savven från Stellenbosch.
Jag var inne på en Zinfandel från Kalifornien. Tyckte den var mörk, kände plommon och absolut inga svarta vinbär eller ceder.Vad gissade du på sydafrikanen?
Fullständigt logiskt, sydafrikanerna är sällan särskilt rökiga heller nuförtiden. Hade lätt kunnat gissa likadant.Jag var inne på en Zinfandel från Kalifornien. Tyckte den var mörk, kände plommon och absolut inga svarta vinbär eller ceder.
Sedan bommande jag av slarv och okunskap Grüner Vertlinern. Var så stensäker på att det var en torr riesling från Tyskland i och med att jag inte tror man haft ett vin för Österrike på 2betygaren senaste 15 åren (enligt vår kursledare). Jag har dessutom konsumerat en hel del riesling från Wachau senaste halvåret och tyckte mig känna igen stilen direkt på näsan. Fick dock något poäng på andra servern.Fullständigt logiskt, sydafrikanerna är sällan särskilt rökiga heller nuförtiden. Hade lätt kunnat gissa likadant.
Tror inte särskilt många plockade grünern.Sedan bommande jag av slarv och okunskap Grüner Vertlinern. Var så stensäker på att det var en torr riesling från Tyskland i och med att jag inte tror man haft ett vin för Österrike på 2betygaren senaste 15 åren (enligt vår kursledare). Jag har dessutom konsumerat en hel del riesling från Wachau senaste halvåret och tyckte mig känna igen stilen direkt på näsan. Fick dock något poäng på andra servern.
Tror inte särskilt många plockade grünern.
Teoretiskt trebetygsprov – 12 november 2016. (2:a lördagen i november jämna år).
Praktiskt trebetygsprov – 11 november 2017. (2:a lördagen i november udda år).
Eget arbete (uppsats) görs mellan teoretiskt och praktiskt prov.
Anledningen till att ha eget arbete före det praktiska provet är att föreningen får in fler arbeten som kan användas som underlag till artiklar, provningar och kurser, tentanden får mer tid på sig att förbereda sig för det praktiska provet (tidigare har det varit knappa 1,5 månad) och allergiker slipper problem med vårallergier.
Så har det alltid varit mig veterligen.Såg ni att man numera måste skriva uppsatsen innan man får gå upp på det praktiska trebetygsprovet ...
Nej så har det aldrig varit tidigare . Det är många som gjort både teori o praktik men aldrig får tummen ur att göra uppsatsenSå har det alltid varit mig veterligen.
Absolut! En lysande och rättvis tenta helt i min stil, men visst var den svår. Jag hade behövt läsa på bättre med fokus på precis hela världen, vilket är en positiv utveckling jämfört med tidigare år.Någon mer som skrev trebetygsteorin igår?
AbsolutFinns gamla prov att tillgå?
Var? Och gäller det också 2-betygsprov?Absolut
Ja, prata med utbildningsansvarig i din sektionVar? Och gäller det också 2-betygsprov?
Men det är ju jagJa, prata med utbildningsansvarig i din sektion