This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Köpt en till vinkyl ... och en till osvNi som inte har en faktisk källare eller tempererat rum inrett utan bara en vinkyl i lägenheten. Hur har ni löst det när vinkylen blivit överfull?
1: Lagra hos andra. Finns ju oftast någon man känner med en källare eller utrymme man kan ställa ett stort vinskåp i. De flesta kan mutas med lite gott vin då och då. (obs, kräver att man köper fler vinskåp).Ni som inte har en faktisk källare eller tempererat rum inrett utan bara en vinkyl i lägenheten. Hur har ni löst det när vinkylen blivit överfull?
Vilken lyx!Släkt med källare, så där kan de långlagras.
Vet inte vad jag hade gjort annars, hade ju redan pushat gränserna för vad som får plats i garderober.Vilken lyx!
Samma gäller för mig, har nånstans 120-130 flaskor hos släkt med en matkällare som håller sig runt 9 grader under vintern och cirka 14-15 när det är sommar så känns perfekt att ha flaskorna där.Släkt med källare, så där kan de långlagras.
Jag har faktiskt funderat på om jag skulle kyla ner förrådet! Det är ett lagom litet rum. Men det känns oerhört ineffektivt? Om jag inte tätar dörren förstås.Har 5 kylar, varav en liten serveringskyl plus plats för ca 80 flaskor i rumstemperatur (för konsumtion i närtid). Sist jag hade problem, köpte jag en portabel ac och kylde förrådet till ca 16 grader över sommaren, sen köpte jag en kyl till... men nu har jag ungefär rätt antal kylar...
Just då var det en billig nödlösning det jobbigaste var att acn inte klarade av att ta hand om kondensvattnet, så jag var tvungen att ha en hink som jag tömde varannan dag.Jag har faktiskt funderat på om jag skulle kyla ner förrådet! Det är ett lagom litet rum. Men det känns oerhört ineffektivt? Om jag inte tätar dörren förstås.
Låter perfekt för långlagring, relativt enkelt att ta dig till men ändå förlängt bort för att spontan ta flaskor.har nu hyrt in ett förråd i centrala sthlm på med måtten 4,3 meter och 1,3 meter brett. Det tråkiga är att det ligger 3 km från bostaden, dock nära kontoret. Perfekt tempererat sommartid i en källare långt under jord med tegel och murbruk precis som man vill ha, väldigt fuktigt. Hyran är 6 000 kr per år så inga stora pengar heller, tycker jag.
Tror dessutom att det kommer bli lättare att glömma bort vissa flaskor om de får ligga där.
Måste fundera på hur jag bäst ska hantera säkerheten.