This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Samt 107 stycken i butik. Priset för 1997 Salon ligger nu bland det lägre i Europa från att varit bland de högsta. Även 2000 VVF ligger bra till men där finns det ju bara ett fåtal flaskorperpro skrev:Salon 1997, webbsaldo....730 flaskor!
Haha det bästa är att det är sant! Bör nog funka, köp dem dock inte i samma butik som du lämna in dem i , är mitt tipsperpro skrev:Jag som just köpte ett par Château de Fargues 2007 (sänkt från 449 till 359 på halvflaska). Skulle kanske lämna tillbaka dem och köpa igen?
Anders Landström skrev:Salon 1997, webbsaldo....730 flaskor!
Samt 107 stycken i butik.
vintomas skrev:Hur lyckas man ha över 800 flaskor Salon av förra årgången liggande kvar? Med tanke på de där släppen med 12-24-36 är jag förvånad över volymerna. Endera måste de fått ett ovanligt bra erbjudande av "take it or leave it"-karaktär - sjönk förresten inte 97:an i ordinarie pris förra året, efter att 99:an dykt upp? - eller så råkade någon beställa 1200 flaskor istället för 120...
För min del hade de gärna fått byta bort 600-700 Salon 97 mot lite fler Rousseau 09r så det blev några till mig också.
Är Salon-97 bättre än -99an menar du?Anders Landström skrev:Det är vi två om, Rousseau 09r hade inte varit fel. Även 1999 Salon är överprissatt enligt min mening. Verkar som de har hamnat i en tro att man bara kan höja priserna,år över år även om årgången är sämre.
johan1279 skrev:Är Salon-97 bättre än -99an menar du?
Smaken är ju somsagt högst personlig, men jag finner 99an klart bättre, men du kanske menar att 97an kommer hålla bättre?
CH skrev:Vill minnas att 96an kostade 1999:- i sitt sista släpp.
Elvis skrev:Ja, så var det. Innan dess kostade den 1595 kr - jag har inget minne av ännu lägre pris.
Om du lämnar tillbaka nu så ersätts du med dagens pris!perpro skrev:Jag som just köpte ett par Château de Fargues 2007 (sänkt från 449 till 359 på halvflaska). Skulle kanske lämna tillbaka dem och köpa igen?