Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurang i centrala Beaune

Hej!
Jag och två kompisar åker till Beaune i slutet av oktober. Finns det några trevliga restauranger och vinbarer i centrala Beaune som rekommenderas?
Mvh Carl-Johan
 
Du behöver inte direkt tänka "centrala Beaune" - det är typ gångavstånd inom hela Beanue stad. Hittar du en restaurang en liten bit utanför den lilla "ringleden" runt city så är det inga problem
 

Freakalis

Medlem
Här är två vinbarer jag har varit på, båda var populära bland lokalbefolkningen och jag var inte missnöjd heller :)
Le Bout du Monde, L'Arche Des Vins

Skrev tidigare om restauranger här Tips på biltur till Deidesheim, Vogtsburg, Ribeauvillé, Beaune & Kinheim
Kan också starkt rekommendera L'Arche De Vins. Bra käk och trevliga viner på glas.

De bästa och trevligaste stället i Beaune var för mig Soul Kitchen. Liten, intim enmansrestaurang med fantastisk mat. De har bara ett par bord och fasta tider så man behöver boka i förväg.

Tycker även att man behöver planera in ett besök på Alain Hess om man gillar ostar. Super trevliga och stort utbud.
 
Toppen