This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Systembolaget? Beställningssortimentet? Andra kanaler?Behöver lite tips och råd och jag vet ju att ni här är duktiga på sådant Som rubriken lyder, tips på bra riesling (torr) inom prisintervall 100-160 kr (men någon tia hit och dit kvittar).
Känns mer som att det blir en hundring hit och dit om jag känner forumet rättmen någon tia hit och dit kvittar
Jag skulle också gärna prova något vettigt så bra ämne.Okej. En hundring hit eller dit då. Bara det är bra grejor. Systembolaget främst, gärna BS men är såklart öppen för andra kanaler också.
Beställde precis Keller riesling 'von der fels' 2014 från Atomwine. 139 DKK. Har aldrig gjort mig besviken. Om jag inte missminner mig är det nedklassificerad frukt från det som annars hamnar i morstein och Nierstein.Tusen tack alla! Har länge varit sugen på att testa att beställa från Atomwine så det får nog bli en beställning inom kort.
"Wachenheimer" från Bürklin gillar jag väldigt mycket. Det är så jag vill att riesling ska smaka så den kan helt klart få stå som referens.
Blev inspirerad och plockade upp 2014 von Winning Deidesheimer Kalkofen Riesling Großes Gewächs som skall avnjutas till lite getost i eftermiddag. Tänkte tagit Wittman men det kändes lite dyrt att ha som smuttevin.Det mesta från von Winning är bra och det finns viner i ditt prisintervall.
Katarina Wechsler är en annan favorit men då får du vända dig till Atomwine eller www.gute-weine.de.
Hennes Riesling Westhofener kostar 12,5€ och är väldigt bra. Kanske lite väl ung ännu men kommer att bli bra med 2-3 år på rygg.
Ja ja, du vinner.Jag blev JÄTTEinspirerad. Dags att ta tag i mina bristande rieslingkunskaper.
Yes! There is always a bigger fish...Ja ja, du vinner.
Eller varför inte AustralienJag som gillar tysk Riesling tycker det är skoj att många tips här i tråden rör just tysk Riesling. Men nyfiken som man är vore det skoj om någon duktig forummedlem kunde tipsa om bra Riesling från exempelvis Alsace eller Österrike. Det är alltid kul att vidga sina vyer.
Jag som gillar tysk Riesling tycker det är skoj att många tips här i tråden rör just tysk Riesling. Men nyfiken som man är vore det skoj om någon duktig forummedlem kunde tipsa om bra Riesling från exempelvis Alsace eller Österrike. Det är alltid kul att vidga sina vyer.