This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bolliger GA Rosé är väldigt bra men löjligt mycket dyrare än vit GA (1265:- mot 849:- på SS)Jens skrev:Har ni några tips på bra rose champagne för runt 1000 spänn!
Har själv alldeles för dålig koll på champagne överlag, men tänkta rätta till detta
Hur står sig Bollinger GA i rose jmf med vita GA?
Jens skrev:Hur står sig Bollinger GA i rose jmf med vita GA?
v_skogh skrev:Tycker du borde prova Gosset Rosé.
Den glömde jag, Trevlig roséchampagne. Har bara en anteckning men druckit det några gångermoos skrev:Nån som har provat Fac-Simil? Prevosts Rosé.
2007 är ingen årgång som föregås av gott rykte, men Prévost har lyckats fantastiskt bra med både vita och rosén. Den här var knastertorr och lite sluten men öppnade upp sig rätt snabbt och växte under kvällen. Trevlig
moos skrev:Nån som har provat Fac-Simil? Prevosts Rosé.
moos skrev:Nån som har provat Fac-Simil? Prevosts Rosé.
Det är inte olagligt. Men att inte läsa tråden ärmoos skrev:Detta är förmodligen olagligt. Men jag bumpar och citerar mig själv.
Den glömde jag, Trevlig roséchampagne. Har bara en anteckning men druckit det några gångermoos skrev:Nån som har provat Fac-Simil? Prevosts Rosé.
2007 är ingen årgång som föregås av gott rykte, men Prévost har lyckats fantastiskt bra med både vita och rosén. Den här var knastertorr och lite sluten men öppnade upp sig rätt snabbt och växte under kvällen. Trevlig
Har samma erfarenhet. Det är också det samma budskap som alla odlare ger. Ser redan fram emot Selosse 2008 som väl släpps 2018 eller såCaviste skrev:För övrigt kan jag meddela att allt jag provat från Champagne med 08-bas och rena 08or har varit enormt bra. De gemensamma nämnarna är hög syra, energi och balans. En stor årgång i Champagne, utan tvekan!