Har köpt Cantemerle vertikalt sedan -08 och har alla tidigare årgångar i snygg obruten trälåda.
-Som bekant så kommer sällan viner i sin orginallåda från Bolaget trots att man beställer en låda vilket är något jag också uppmärksammat dem på i ett av alla mina mail jag skickat i hopp om att förändring kan ske om man tjatar tillräckligt.
Jag beställde trots allt 12 flaskor med hjälp av den fantastiskt hjälpsamma och trevliga personalen på mitt lokala bolag och de hjälpte mig även med att ringa centrallagret för att försäkra sig om att vinerna skulle levereras i obruten förpackning.
MEN, några dagar senare ringer en förtvivlad hen från mitt lokala SB och berättar att endast åtta flaskor har anlänt och dessa i standardiserad DDR-pappkartong. *Suck*
-Obrutna lådor kan dock finnas på andra SB i landet men mitt lokala bolag får inte kontakta dem för ens efter karenstiden på släppet löpt ut och då finns ingen garanti för att de kvarvarande flaskorna inte är slutsålda. *Suck igen*
-Hur som helst, i Fredags löpte karensen ut och den oerhört hjälpsamma personalen lyckades faktiskt säkra två obrutna trälådor till mig efter att ha spenderat rejält med tid med att ringa runt till en ansenlig mängd bolag ute i landet.
-På sjungande smauländska deklarerades att stockholmsbolagen var dryga och ville inte hjälpa till men tillslut hade en snäll göteborgare förbarmat sig och släpp loss två lådor till landsbygden. (Jag är ju själv stockholmare men skrattade ändå gott)
-Att det skall vara så svårt att köpa sitt vin på ett sätt som är normalt i resten av Europa?
Ya ya, så blev det förstås några flaskor Etna Rosso, annars hade man ju fått skämmas