Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

tar bort etiketten

Hej alla, jag har en del tomma flaskor hemma som ska rensas bort och tänker att få loss etiketterna för en snygg inramning. Tänkte inte göra en Rudi ;-) . Men hur får man loss etiketten från flaskan, finns det några tips?
Tack i förväg och God Jul alla!
Jürgen

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Är det inte generellt väldigt svårt att få loss dagens klistermärkes-etiketter i intakt skick? Den gamla vanan med etikett-samling förknippar jag mer med eran då etiketterna var i halvgrovt papper som satt fast med något som liknar tapetklister.
(Rudy förfalskade viner från den gamla eran, för att det var lättare att fejka etiketterna, vinerna var dyrare och färre kunde bedöma exakt hur ett så gammalt vin skulle vara.)

Trådskapare
J
Du har rätt @vintomas, jag kokade tre flaskor i 10 min och jag ser ingen förändring på etiketten. Den sitter kvar, fast den ena är från 1990. Jag låter dem ligger över natten och så jag får jag se.

Kolsyra

Kolsyra
Jaha såklart skulle det va klyddigare med vinflaskor... trodde der skulle va samma som syltburkar osv som man kokat innan men lagt in egen kimchi tex. Då brukar etiketterna försvinna rätt lätt.

Toppen