The Wall
Medlem
Det blir 12.Eller blir det tolv? Dagens gåta
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det blir 12.Eller blir det tolv? Dagens gåta
15 tycker jag.Det blir 12.
Helt rätt. Jag får skylla de tre felräknade bonusflaskorna på friskluftsförgiftning igår; sisådär 20 åk i Romme innan lunch satte sina spår. Vi ville egentligen åka längre norrut, men att åka från Stockholm över dagen till Åre kändes inte aktuellt.15 tycker jag.
3 + 4*3.
Att ”repetera” 4 processen gånger måste ju innebära processen görs 4 gånger till.
Trodde 12 själv först men insåg att det skulle upprepas fyra gånger vilket blir 15. Första gången är ingen upprepning = 3 extra + 12 (3 x 4 =12) = 15.Eller blir det tolv? Dagens gåta
Provade den hos Gosset i veckan, riktigt bra!Ingen Gosset Grande Millesim 2015 på provningen? Den är med i släppet 14/4,
2012 gick för 699 kr, samma som 2015 går på.Har Gosset sänkt priset på 2015? Kommer inte ihåg exakt men kostade inte 2012an 750-800?
Justerat. Ofta det står fel i respektive kolumn och jag försöker justera innan jag lägger upp listorna men ibland så missar man.Pernand Vergelesses är ett område och inte en producent, - @systembolaget
Jag fick sex flarror för 474 sekiner. Det vinet fick bra omdömen på flera håll, jag tror inte att den här är tre gånger godare. Poängskalan skulle inte räcka till i så fall …I släppet verkar också finnas en Gruner Veltliner från Proidl. Jag drack årgång 2019 med god behållning för ett år sen, tyckte den var klart prisvärd. Då förrvisso för 229:- jämfört med nu 299:- (och ingen erfarenhet av Gruner årgång 2021).
Artilkelnr 94096 - håll tillgodo med (ytterligare ett!) tips om Gruner.