Bastardo
Medlem
Jag litar på experternas omdömen om viner i stort. Det är ytterst få gånger som jag inte gillar ett vin som har fått höga poäng av de flesta kännare. Om du skulle rekommendera ett vin som bara du själv gillar, så är det långt ifrån säkert att vinet är någonting att ha över huvud taget. Det är min åsikt, och det står jag för.Din åsikt om ett vin som du inte har druckit är tämlige ointressant i jämförelse med åsikten från någon som har provat vinet. Och givetvis tvärt om.
Hur skall vi veta om ett vin är bättre eller sämre om vi inte dricker det?
Det finns tusentals olika vinsmaker bland vinnördar, vem är det som bestämmer då vilken åsikt ska man kunna lita på? Men jobbar man professionellt med vinprovning får man så stor erfarenhet att åsikter av dessa människor bör man kunna lita på i stor omfattning.
CT är mer restriktiv i sina omdömen, som nästan alltid. Det här vinet har fått till exempel Avg Score: 92.3 points, vilket är ganska mycket då det finns med recensioner som ger vinet bara futtiga 86 poäng. Det borde finnas ganska få viner av de bättre slotten från området som har så låg kvalitet.
P.S. Notera gärna att det blir alltid action på sajten när jag skriver nånting … Hur många av ni andra kan åstadkomma samma effekt?
Last edited: