V
Vincent H
Preliminär lista över små partier som lanseras 6 december
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Är det den som säljs för 295kr på philipsonwine för tillfället? Dock vid köp av 12 flaskor.Wow, Renato Ratti för 299. Bra pris.
Är det den som säljs för 295kr på philipsonwine för tillfället? Dock vid köp av 12 flaskor.
100 poäng av både Parker och Decanter. Trodde det skulle bli ännu värre1600 blev det för Sassicaia. Lite för häftig prisutveckling för mig.
Vart hittade du priset?
Fortfarande drygt halva priset mot Solaia, som jag inte anser vara ett bättre vin. Ungefär samma pris som för Ornellaia, för mig är Sassicaia ett bättre vin. En dryg fjärdedel av priset för Masseto, möjligen är Masseto ett bättre vin. 1600 kr är mycket pengar. Men du kommer alltid få igen dem om du ångrar dig.Ökning på 33% från föregående år är tämligen rejält tilltaget. Ändå lär den gå åt i vanlig ordning.
Listan har förändrats en del och för alla bubbelnördar kan de bli mycket nu då detta är släppet efter CH 08.
Selosse och Billecart-Salmon 08 kommer bland annat. här har ni listan som kommer
https://beta.systembolaget.se/sok/?upcomingLaunches=Lansering 2019-12-06&country=Frankrike&originLevel1=Champagne
Är i princip säker på att det inte är rosén (kan dock ha fel). Troligtvis mer en felinmatning...Någon som vet när Selosse initial släpps?
Edit jag var blind. My god vad den gått upp i pris
Edit igen, det var tydligen rosén så frågan kvarstår
En kronas ökning är väl inte mycket att klaga över? Den kostade faktiskt 1496 kr förra året...Någon som vet när Selosse initial släpps?
Edit jag var blind. My god vad den gått upp i pris
Jo, det måste vara Initial som det står, men den är inte en roséchampagne. Priset går också bara ihop med Initial, eftersom rosén är lite dyrare (och ibland betydligt dyrare på andrahandsmarknaden). Dyker det någonsin upp någon rosé via SB lär det vara som webblansering.Är i princip säker på att det inte är rosén (kan dock ha fel). Troligtvis mer en felinmatning...