Huff, inte för att sparka in öppna dörrar men enig med ovan att det var inte mycket kul där och det som var kul var dyrt jämfört med SB...
eller så lite skillnad att det känns lite ovärt att släpa mellan länder.
Vad ska din kollega ha skumpan till? Jag har druckit Heidsecks o Co monopole silver top några gånger som mingelskumpa vid större tillställningar och den gör jobbet där. Absolut ingen stor skumpa men med hyffsad kropp och inte så tuff syra att man måste lagra den i flera år innan den poppas. Ska väl vara samma skumpa som Blue top men den har legat lite längre på jästfällningen om jag kommer ihåg rätt, vilket verkar ha en mildrande effekt på den annars ganska kärv skumpa.
För 22 europapengar hade jag kanske stoppat några flaskor i underredet på bilen för att ha som just mingel-skumpa vid typ grillfester med muggles (om inte bilen redan vart helt knökfull vilket ofta är fallet).
Går bra att göra champagne-sorbet på också, eller använda till Kir Royale!
Edit: Efter att ha funderat lite tror jag inte att jag hade köpt den i alla fall.
Har lovat mig själv att bara köpa viner jag verkligen vill ha i fortsättningen och inte såna som verkar "bra/OK-för-sitt-pris"... ignorera gärna min post... så... ingen hjälp från mig egentligen.