Old Sparky
Medlem
Eller så känns det i alla fall idag efter mitt misslyckade försök att komma över Barolo Le Vigne Luciano Sandrone 2010. Något ljushuvud på SB bestämde att de inte skulle köpa in detta vin (toppårgång och 100 poäng av Galloni, en kritiker som inte direkt strösslar ut 100 poängare). Istället läggs det som en vara i beställningssortimentet utan allokering. Trots att jag beställde till tre olika butiker från webben och dessutom beställde över telefon exakt kl.10, blev det inget. Enligt importören spelar det ingen roll vem som la sin beställning först, utan importören beskriver förfarandet såhär:
"Min rekommendation är att du kollar med olika butiker vilka som har tidigast beställningsdag från PostNord, för även om du lägger din beställning först av alla så kan en person som beställer till en butik som har en tidigare orderdag från vår distributör komma före."
Det fanns alltså 30 flaskor att tillgå, dessa har gått till följande fyra butiker:
Torpavallsgatan, Gbg
Knalleland, Borås
Gränby, Uppsala
Mårtenstorget, Lund
Det är bara att gratulera de som vann lotteriet denna gång. Hoppas vi slipper mer av detta i fortsättningen. Systembolaget säger att de jobba på en lösning.
"Min rekommendation är att du kollar med olika butiker vilka som har tidigast beställningsdag från PostNord, för även om du lägger din beställning först av alla så kan en person som beställer till en butik som har en tidigare orderdag från vår distributör komma före."
Det fanns alltså 30 flaskor att tillgå, dessa har gått till följande fyra butiker:
Torpavallsgatan, Gbg
Knalleland, Borås
Gränby, Uppsala
Mårtenstorget, Lund
Det är bara att gratulera de som vann lotteriet denna gång. Hoppas vi slipper mer av detta i fortsättningen. Systembolaget säger att de jobba på en lösning.