StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ursäktar Pappahumorn.
Har under några dagar avslutat varje dag med att äta lite ost utan vin.
Fick mig att fundera på combon ost och vin.
För, det ÄR godare med ost och vin, än det är med ost och Coca Cola Zero eller ost och mjölk eller ost och isté.
Sancerre och färsk Chèvre... *mjuffs*
Ädla viner och salta blå/grönmögliga sorter... *mjums*
Gräddiga ostar, hårda ostar...
Vitlöksost...
Får, get, ko...
Vit, kitt, blå, grön, röd...
Med eller utan aska, tryffel, affiné, vinblad, kvalster, fluglarver...
Det finns ju så oändligt mycket fantastiska kombinationer!
Personligen kan jag inte säga att jag fallit för combon rött vin och ost med smak.
Bästa combon i min värld hitintills är vällagrade gräddmjuka mögelostar med viss sälta och framträdande karaktär tillsammans med bättre Port, Rivesaltes, Maury eller Banyuls.
En annan favorit är Bourgognes bästa jästa produkt: Epoisses. Den går perfekt till allt, förutom att min hustrus näsa uppfattar den som rent av kränkande...
Hur ser dina bästa matchningar ut?
Har under några dagar avslutat varje dag med att äta lite ost utan vin.
Fick mig att fundera på combon ost och vin.
För, det ÄR godare med ost och vin, än det är med ost och Coca Cola Zero eller ost och mjölk eller ost och isté.
Sancerre och färsk Chèvre... *mjuffs*
Ädla viner och salta blå/grönmögliga sorter... *mjums*
Gräddiga ostar, hårda ostar...
Vitlöksost...
Får, get, ko...
Vit, kitt, blå, grön, röd...
Med eller utan aska, tryffel, affiné, vinblad, kvalster, fluglarver...
Det finns ju så oändligt mycket fantastiska kombinationer!
Personligen kan jag inte säga att jag fallit för combon rött vin och ost med smak.
Bästa combon i min värld hitintills är vällagrade gräddmjuka mögelostar med viss sälta och framträdande karaktär tillsammans med bättre Port, Rivesaltes, Maury eller Banyuls.
En annan favorit är Bourgognes bästa jästa produkt: Epoisses. Den går perfekt till allt, förutom att min hustrus näsa uppfattar den som rent av kränkande...
Hur ser dina bästa matchningar ut?