This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
2010 Christmann Biengarten satt som en smäck till varmtrökt lax, så storebror IDIG är säkert inte fel.
Känns som en väldigt bred fråga, så låt mig ställa motfrågan, vad har du till laxen? Det finns ju mycket som kan gå fint till en varmrökt lax så om det går att väga av valet mot tillbehören... You get my point!Någon som möjligen har tips gällande vin till varmrökt lax?
Pinot Gris
Era tips var nog de roligaste och de jag helst skulle vilja prova själv. Har ni även bra vintips på dessa druvor. Känner mig nämligen lite sugen på att dricka båda och varför inte ihop med lite varmrökt lax samt lite sallad med koriander, avocado och chili.Har provat lite kraftigare Alsace Gewurztraminer några ggr och tyckt att det funkat ganska bra.
Laxen har då varit varmrökt och kombinerats men en örtig kall sås och färskpotatis.
Kuentz-Bas Gewurztraminer Tradition t.ex (85387).Era tips var nog de roligaste och de jag helst skulle vilja prova själv. Har ni även bra vintips på dessa druvor. Känner mig nämligen lite sugen på att dricka båda och varför inte ihop med lite varmrökt lax samt lite sallad med koriander, avocado och chili.
Tack, beställd!Kuentz-Bas Gewurztraminer Tradition t.ex (85387).
Prisvärdheten på Ramlösa citron är egentligen ganska tveksam med tanke på hur mycket god dricka du får med en citron för några kronor och väl kylt kranvatten. Då slipper man också dom irriterande bubblorna!Mogen riesling ligger på samma nivå som skumpa ?
Ramlösa har en fräsch pava med smak av citrus annars om det skulle bli för dyrt
Satsa du på 2013 A Christmann Riesling (nr 5882) som är lite enklare än den jag länkade till tidigare. Enkelt friskt och fruktigt.Tack alla för svar.
Riesling var det som först kom i åtanke.
Det är inte jag som skall tillaga den och jag har inte fått information om vad som skall vara till.
Jag är ju själv barnsligt förtjust i lagrad riesling, inte lika förtjust i en ung förmåga. Bör man köra en yngre pava som kanske kan bli lite fräschare till laxen?
Champagne går tyvärr bort då vi är rätt många vuxna så då blir prislappen för hög...
Eller Kunstler (5375) om man gillar typisk rheingau-spritsighetSatsa du på 2013 A Christmann Riesling (nr 5882) som är lite enklare än den jag länkade till tidigare. Enkelt friskt och fruktigt.
Blir ett elände om Sverige får lika fin sommar i år igen...Prisvärdheten på Ramlösa citron är egentligen ganska tveksam med tanke på hur mycket god dricka du får med en citron för några kronor och väl kylt kranvatten. Då slipper man också dom irriterande bubblorna!
Eller varför inte bara stå utomhus med öppen mun när det regnar. Det är ju också ganska surt...
Mogen riesling har jag en hel del flaskor av.Mogen riesling ligger på samma nivå som skumpa ?
Ramlösa har en fräsch pava med smak av citrus annars om det skulle bli för dyrt
Har inte @StefanAkiko redan ett facit på detta test? blint och oblintMogen riesling har jag en hel del flaskor av.
Jag ser dock gärna att Du genomför en provning av ICA:s sortiment av bubbelvatten. Gärna tillsammans med varmrökt lax. Kan vara bra för egna framtida referens...