This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag tycker att "reglerna" kan brytas helt beroende på vad man själv tycker. Syftet är ju ändå att framhäva det mindre kända, oavsett om det handlar om druva eller vin.Hur var det, måste det vara en "udda" druva eller går det också med en "vanlig" druva i en udda form, typ mousserande Gamay som nämndes tidigare i tråden?
Det viktiga är att fira och i ditt fall så stretchar du ju när du dricker bubbel med 3 % P. Meunier, så kör du på det.Har letat som en hund efter ett kul vin på bolaget till ikväll. Dock utan lycka, så jag tänkte öpnna lite champagne istället. (suprise).
Vet att det iaf blir en Drappier Carte d'or 1992 eftersom pinot menuer fanns med på Matlens lista över udda druvor och Drappier har ca 3% menuer i sin flaska. Sen får vi se vad som dyker upp.
Ska man dricka Drappier har de ju sin "blanc de quatre blanc" Quattuor som har lite fler ovanliga sorter också om man vill vara äventyrligHar letat som en hund efter ett kul vin på bolaget till ikväll. Dock utan lycka, så jag tänkte öpnna lite champagne istället. (suprise).
Vet att det iaf blir en Drappier Carte d'or 1992 eftersom pinot menuer fanns med på Matlens lista över udda druvor och Drappier har ca 3% menuer i sin flaska. Sen får vi se vad som dyker upp.
Lite VÄL äventyrligt för @SkumpagneSka man dricka Drappier har de ju sin "blanc de quatre blanc" Quattuor som har lite fler ovanliga sorter också om man vill vara äventyrlig
Men det är inget som jag har hemma ;-)Ska man dricka Drappier har de ju sin "blanc de quatre blanc" Quattuor som har lite fler ovanliga sorter också om man vill vara äventyrlig
Kanske vågar när jag ändrat nickname till Indiana JonesLite VÄL äventyrligt för @Skumpagne
Sent skall syndaren vakna. Trodde nästan du hade övergivit oss i denna tråd med tanke på din frånvaro.Vinets dag får firas med lite udda viner.
Passerina från Italien, Gamay från Australien och Nebbiolo från USA.
Har du provat Luis Pato Vinhas Velhas förrut?Lutar nog åt ett Bagavin här också. Tror källaren har en flaska 2001 Luis Pato Vinhas Velhas Tinto.
Eventuellt får den vänta tills fredagens lammstek och så blir det ett glas 20 y.o. Tawny från Quinta Vale D.Maria.
Tveksamt om det finns någon druvkaraktär att prata om där
Finns alltid någonstans att hälla det, vare sig det är strupen, grytan eller vasken.Tveksamt om det finns någon druvkaraktär att prata om där
Ja fast det är många år sedan. Var förr ofta i Portugal och plockade gärna upp Patos viner när jag hittade dom.Har du provat Luis Pato Vinhas Velhas förrut?
Är det denna nebban från USA du kommer att testa? Idag dricker vi, provningsnoteringar och diskussionerVinets dag får firas med lite udda viner.
Passerina från Italien, Gamay från Australien och Nebbiolo från USA.