This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nej, det blir denna:Är det denna nebban från USA du kommer att testa? Idag dricker vi, provningsnoteringar och diskussioner
Efter den första sågningen så var det kul att den trots allt visade vissa goda sidor. Tack och lov för edit-knappenCasillero del Diablo
Druva: Carmenére
Doft: Väldigt spritig med inslag av soltorkad frukt.
Smak: Spritig smak med russin och katrinplommon. Även lite kryddpeppar och kanel tycker jag.
Slutsats: Inte så överdrivet kul att dricka bara sådär men till kött och bea funkade den. Kommer dock inte köpas igen.
Edit: Jag tycker druvan har potential iallafall och tror mycket väl att den skulle falla mig i smaken om det vore ett mer välgjort vin, kanske en annan producent. Så ska ge den ett rejält försök nån dag.
Förvisso lite chardonnay, men också parellada och xarel-lo. Äventyrligt värre, nästan @Skumpagne-varning.
Oki doki Dr.Jones.Förvisso lite chardonnay, men också parellada och xarel-lo. Äventyrligt värre, nästan @Skumpagne-varning.
Jag trodde inte det var druvan ruché som var udda utan bara de som gillar den..........
Hur smakade det då? Jo tack, inte så illa. Rejäl och lite grovhuggen med typiska rieslingtoner av citrus,honung och äpplen men också en del Mariekex, nötter och bröd. Äpplena är mer röda och mogna än gröna. I munnen medelfylligt med rejäl och lite "grov" mousse, massor med syra och även en liten skön fruktsötma. Mycket bättre än cava och prosecco i samma prisklassRiesling i form av mousserande tysk
Visa bifogad bild 3240
Namnet passar ju också bra en dag som denna när snöskyffeln får slita ont
PRISVÄRT, FYND och HÄRLIGT! 90p
Nä, så är det nog, jag retas bara lite. Men se till att prova Montus om du kan få tag i en flaska. Om inte så finns det andra trevliga Madiranviner som ofta ger en härlig vinupplevelse för peanuts. Det är bara att köpa och njuta!Det känns inte som att du slänger ur dig dessa tre ord i en och samma mening så ofta?
Torsdag är ju champagnedag! Liksom fredag, lördag och söndag...Åh jag är alldeles för dålig på att dricka vin. Jag vågar inte "synda" på en vardag. Håller mig till fredagen, lördagen och möjligtvis ett glas på söndagen.
Men jag önskar er ett trevligt drickande!