This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Antar att det är nollåttan du syftar på... Den tror jag också kan bli kul om några år.Launois Vintage Blanc de Blancs Brut
Viner för att starta en vinkällare (valt viner långt under 400/flaska, men ändå inga pizzaviner). Viner från olika områden .... :
Alto Cabernet Sauvignon
Astralabe
Ata Rangi Crimson Pinot Noir
Baron de Ley
Catena Chardonnay Tupungato
Catena Malbec Vista Flores
Château Cantemerle
Château de Nages Cuvee JT Rouge Michel Gassier
Château des Annereaux Lalande de Pomerol
Château Suduiraut (halv flaska)
Côtes du Rhône Les Quatre Terres Domaine Santa Duc
Cuvée du Vatican
E. Guigal Crozes-Hermitage
Fonterutoli No10
Graham Beck Blanc de Blancs Brut
Graham's Selection of Finest Ports
Les Hauts de Granget Saint-Emilion Grand Cru
Rabl Käferberg Grüner Veltliner Reserve
The Dead Arm Shiraz d'Arenberg
Viña Pedrosa Crianza
Wynns Coonawarra Estate Cabernet Sauvignon
+ två ytterligare bubbel:
Palmer Blanc de Blancs
Launois Vintage Blanc de Blancs Brut
Forumet kommer säkert att hitta ytterligare bubbel i intervallet 301-400 kr
En bra början på listan "Viner rekommenderade av finewines.se"
Antar att det är nollåttan du syftar på... Den tror jag också kan bli kul om några år.
-Bra lista i övrigt!
Kanske ska tillägga att 30 flaskor snart kommer kännas lite
Utmaning: Kan inte de som har lite kunskap om vilka viner man skall ”starta” med och vilka viner man skall börja ”spara” svara på denna tråd? Lite tips om "Finewines" upp till 400 kr önskas således!
Frågan är för bred. Det är nog därför det blir dåligt med svar. Att helt hux flux börja lägga ner randomiserade flaskor som någon tjomme rekat på ett fora; jag tror inte det har potential att bli bra.
Kan inte annat än instämma, man upphör aldrig att förvånas över vilka kul viner som dyker upp när man hänger sig åt att prova flaskor rekade av diverse märkliga tjommar på ett forum.Att köpa och prova en flaska "som någon tjomme rekat på ett forum" är inte fel. Och om jag gillar det så kan jag köpa en låda att lägga i källaren.
Hade jag inte hittat hit kanske jag fortfarande bara druckit vad Håkan Larsson sa till mig att dricka
Du kan ju alltid dricka sydafrikanskt bubbel som du själv tyckte var lika bra som riktigt bra Champagne. På så vis har forumet sparat pengar åt dig dessutom.Hade jag inte hittat hit så hade jag haft bättre ekonomi.
Du kan ju alltid dricka sydafrikanskt bubbel som du själv tyckte var lika bra som riktigt bra Champagne. På så vis har forumet sparat pengar till dig dessutom.
Om du är så ombytlig så kanske du borde prova igen.Vid en förnyad provning ändrade jag uppfattning.
Som sagt innan. Jag inväntar @Anders Landström när det gäller detta förslag, då det kan krävas mer än moderator-kunskaper för att få till något riktigt genomtänkt och bra. Det jag kan bistå med är att administrera trådar på ganska grundläggande nivå. Det som skulle behövas är att integrera konceptet bättre än så. Om det nu går att få till vill säga. Jag vill hemskt gärna också få till något.En bra början på listan "Viner rekommenderade av finewines.se"