SV: Vintidningar?
Har prenumererat på LG i ett par år och kan nog säga att det var en av sakerna som boostade mitt vinintresse en hel del. Tycker fortfarande den har sina klara poänger, bra med nyhetsprovningarna, även om jag mest köper från tyskland och italien, vissa kul artiklar om producenter och Andreas L:s Bordeauxavdelningar är alltid riktigt läsvärda. Matdelen har ibland också varit riktigt bra, lagat en del av deras recept. Det går i princip aldrig ett nummer utan att jag får några kul idéer om nya viner att prova så det känns helt klart som om den är värd pengarna/tiden. Negativt är den otroligt ojämna kvalitén, framförallt på krönikorna och att vissa medarbetare verkar vara helt otroliga labeldrinkers men det kanske blir så (fånigt) snobbigt om man kämpar för att vara en motpol till resten av Sveriges dyngvinjournalistik?
I övrigt läser jag bara från nätet: finare vinare, frankofilen, Artberg om vin m-fl. och kollar på Gary V på winelibrary såklart. Känns som att jag i snitt plockar upp betydligt mer från dessa sidor än från LG men å andra sidan så är ju LG ungefär 11000 sidor per nummer, så något kul finns det alltid!
Decanter och WS, kan det vara nåt tro? Kanske skulle överväga en prenumeration, vilken är bäst av dom?
Offtopic 1: Jag fattar över huvud taget inte er som inte vill gå på provningar, det är ju helt ovärderligt, både för att hitta vilka viner man älskar och hatar men också för att ibland få prova det man redan har och se om det är dags att dricka eller vänta... Ovan provare som jag är så blir jag lite slut i huvudet efter en Franska Vindagarna eller Champagnedagarna där man provat kanske 100 viner men shit vad man tar med sig hem!
(väldigt)Offtopic 2: Magazinet Filter är ju en fin tidning, om än inte om vin.