petterkalle
I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Efter att till stor del jobbat hemifrån hela våren, sommaren och fortsättningsvis...har jag märkt att dagarna flyter ihop och att det inte är så stor skillnad mellan veckodagar och helger. Detta har gjort att jag upplever det lite lättare att Coravina ett glas eller öppna en flaska vin på em/kväll oavsett dag. Här hemma blir det ca 95% av rött och 85% av vitt vin till mig om vi öppnar flaskor helt. Vissa kan drickas över flera dagar men det är mer sällan. För ca en månad sedan kände jag att det var ohållbart då jag öppnat en flaska på torsdagen, en på fredagen, en på lördagen och en på söndagen. . . Jag beslöt då att göra en @StefanAkiko och göra ett totalt stopp i en månad. Det gick väldigt bra och jag gick t.o.m. ned 2 kg på köpet . Det jag tänkte mest på hela tiden var vilken flaska jag skulle öppna först . Mental abstinens kanske? Nu är jag ute på andra sidan och ska försöka hålla lite striktare policy hädanefter.
Hur gör ni för att det inte ska bli för mycket? Svara gärna på den anonyma omröstningen.
Hur gör ni för att det inte ska bli för mycket? Svara gärna på den anonyma omröstningen.