Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 13 februari 2025

Vi var på Sicilien för knappt 10 år sen och provade viner, men den producenten som släpps idag känner jag inte igen: Pignatuni Vecchie Vigne, Famiglia Statella, 2020
Blir inte klok på om detta är ett "pre-phylloxera" vin eller inte, men verkar ha fått bra recensioner (och jag gillar Etna-vin rent generellt) Skall försöka klicka hem en flaska!

Sen en lite reflektion över Lamy. Jag vet inte hur många flaskor av hans St Aubin som vi konsumerat genom åren men de är många. De var mer eller mindre konstant på rea hos Theis Vine i många år och jag köpte lådvis av La Princée för 179 DKK per flaska. Till det priset var det ett strålande köp. Men för 879 kr flaskan... Tycker mej se ungefär de reaktionerna på Cellartracker, "gott men för dyrt".

Toppen