Jos
Medlem
SV: Weblansering 6/12?
Ja det var inte för att vara besserwisser utan för att 100 000 för en flaska vin från 2000-talet är liksom galet och helt utan motsvarighet oavsett område.
Men borde vi inte samla lite tips nånstans då..? Finns ju så sjukt mycket "odlare", "up-and coming" etc. i Bourgogne som gör bra vin för mindre peng. Jag har fått massor av tips av Bourgognenördar jag känner men har(tidigare pga ointresse...) varit dålig på att skriva ner och komma ihåg..
Starta en tråd med Bourgognetips tycker jag. Finns väl några Bourgognenördar här på forumet som kan hjälpa oss?!
David Croix är ju en jag nämnt tidigare som gör seriösa viner för liten peng.
Anders Landström skrev:Tack för din rättelse.
Jag tror att om 5 år kommer jag vara irriterad för att jag inte köpte mer nu då priserna på intressanta odlare som idag ligger förhållandevis lågt har dragit iväg. Det händer ju i alla vindistrikt. Kommer ihåg att jag köpte David Leclapart L'Apotré för runt 300 kronor medans nu ligger det på nivåer som gör att man tvekar.
Utmaningen med Bourgogne och i viss mån Champagne är att de mindre odlarna gör så små volymer,. För Bourgogne speciellt är det svårare att lära sig området då väldigt få finns representerade i Sverige och det går inte på samma sätt köpa en flaska och prova. Därav att jag frågat om tips på forumet. Har tagit till mig och köpt en del utomlands men det är inte alltid de är i min smak och det tar tid att lära sig var det man gillar finns.
Bourgogne är ett område jag tyvärr aldrig varit i (Chablis räknas ju inte riktigt) men det kommer vad det lider.
Ja det var inte för att vara besserwisser utan för att 100 000 för en flaska vin från 2000-talet är liksom galet och helt utan motsvarighet oavsett område.
Men borde vi inte samla lite tips nånstans då..? Finns ju så sjukt mycket "odlare", "up-and coming" etc. i Bourgogne som gör bra vin för mindre peng. Jag har fått massor av tips av Bourgognenördar jag känner men har(tidigare pga ointresse...) varit dålig på att skriva ner och komma ihåg..
Starta en tråd med Bourgognetips tycker jag. Finns väl några Bourgognenördar här på forumet som kan hjälpa oss?!
David Croix är ju en jag nämnt tidigare som gör seriösa viner för liten peng.